رییس اتحادیه کاشی‌ساز و کاشی‌فروش تهران گفت: تولید کاشی در کشور بیشتر از مصرف و تقاضا است. مصطفی گودرزی، در گفت و گو با ایرنا افزود: سالانه حدود ۱۷۰میلیون مترمربع کاشی در کشور تولید می‌شود، این در حالی است که میزان مصرف سالانه کاشی در کشور حدود ۱۰۰میلیون مترمربع است.

وی با بیان اینکه رقابت مناسب بین تولیدکنندگان داخلی سبب افزایش کیفیت کاشی شده، افزود: این رقابت همچنین سبب کاهش قیمت کاشی در بازار‌های داخلی نیز شده است.

گودرزی افزود: هم اکنون کیفیت و قیمت کالاهای تولیدی صنعت کاشی در کشور در دو رده متوسط متری ۲۵تا ۵۰هزار ریال و با کیفیت بالا متری ۶۰ تا ۱۲۰هزار ریال است.

وی افزود: مواد اولیه تولید کاشی در کشور وجود دارد و تنها برخی از مواد تزئینی داخلی از جمله رنگ، قالب، لعاب، آینه‌ها و غیره این مواد از کشورهای ایتالیا و اسپانیا و با قیمت بالا وارد کشور می‌شود.

وی همکاری و تعامل کارخانه‌های تولید کاشی داخلی با مرکز تولیدی کاشی کشورهای مطرح دنیا را خوب ارزیابی کرد و افزود: تبادل کارشناس و ابزارهای تولیدی سبب شده که سطح کیفیت محصولات تولید داخلی در برخی از کارخانه‌های داخلی به استانداردهای جهانی نزدیک شود.

گودرزی از جمله مشکلات صنعت کاشی را هزینه‌های زیاد حمل و نقل این محصولات برای صادرات و قیمت زیاد مواد اولیه وارداتی عنوان کرد و افزود: اشباع بازار از محصولات کاشی تولید داخل، نیاز به صادرات این کالاها را ضروری کرده است.