رییس هیات‌مدیره کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی ایران گفت‌‏: برای روشن شدن وضعیت این کانون از وزیر کار درخواست ملاقات کرده‌ام. به گزارش ایلنا، محمد عطاردیان، با اشاره به جایگاه این کانون برای پیگیری مطالبات صنفی بخش خصوصی و اعتبار آن در مجامع بین‌المللی گفت‌‏: موجب تعجب است که وزارت کار و‌امور اجتماعی با نادیده گرفتن تصمیم مجمع عمومی کانون عالی مبنی به تعویق افتادن زمان انتخابات هیات‌مدیره جدید، حکم انحلال این کانون را ابلاغ کرده است.

وی تاکید کرد: از دیدگاه کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی ایران، تمامی تشکل‌هایی که در وزارت کار ثبت و با قبول اساسنامه، به عضویت این کانون درآمده‌اند، می‌‏توانند در مجمع انتخابات هیات‌مدیره حق رای داشته باشند، اما آنچه باعث بر هم خوردن مجمع این کانون شد مربوط به اقدام وزارت کار در خصوص ثبت و تمدید اعتبار برخی کانون‌ها و انجمن‌های کارفرمایی عضو این کانون و اعتراض گروه انجمن آبیاران دشت قزوین نسبت به نداشتن حق رای برای انتخابات هیات‌مدیره جدید بود. وی گفت: وزارت کار چند روز پیش از زمان برگزاری مجمع عمومی به یکباره اعتبارنامه برخی انجمن‌های کارفرمایی را رد کرد و تحت عنوان بررسی صلاحیت، آنان را از داشتن حق رای محروم کرد به طوری که ۴۰ انجمن عضو کانون عالی از داشتن حق رای و شرکت در مجمع عمومی انتخابات محروم شدند.

این مقام کارفرمایی یادآور شد: اکثر اعضای هیات‌مدیره فعلی در انجمن‌هایی که توسط وزارت کار محروم شدند عضویت داشتند و معلوم نیست که به چه دلیلی اعضای هیات‌مدیره کانون مورد تایید وزارت کار قرار نگرفتند. وی در مورد اعتراض انجمن آبیاران دشت قزوین به نداشتن حق رای گفت‌‏: هر چند این انجمن در وزارت کار و‌امور اجتماعی به ثبت رسیده ‌اما به دلیل نداشتن دیگر شرایط لازم از جمله عدم پذیرش اساسنامه کانون و پرداخت حق عضویت دارای حق رای نیستند.

وی تاکید کرد‌‏: طبق قانون، انجمن‌های همگن در قالب یک تشکل واحد که تنها دارای یک حق رای هستند، می‌‏توانند با رعایت شرایط قانونی به عضویت این کانون در‌آمده و در مجمع انتخاباتی حضور پیدا کنند.

وی با اشاره به وضعیت غیر قابل کنترل مجمع افزود‌‏: شرایط برای ارائه گزارش عملکرد هیات‌مدیره و برگزاری انتخابات هیات‌مدیره جدید فراهم نبود و مجمع عمومی با اتخاذ تصمیمی مناسب، برگزاری انتخابات را به زمان دیگری موکول کرد.

وی با بیان اینکه تنها بازرسان هیات‌مدیره حق انحلال هیات‌مدیره کانون عالی را دارند، گفت: حکم وزارت کار مبنی بر انحلال این کانون بر خلاف تصمیم مجمع عمومی بوده و بیانگر دخالت آشکار دولت در‌امور تشکل‌های صنفی است.