سقوط بالگرد در بندرعباس

یک فروند بالگرد آموزشی پنج‌شنبه شب به هنگام فرود در فرودگاه کیش دچار سانحه شد و سقوط کرد.

به‌گفته یکی از شاهدان عینی این بالگرد پس از چند بار برخاستن به هنگام فرود دچار سانحه شد و سپس سقوط کرد و در آتش سوخت. دو سرنشین این بالگرد هنگام سانحه با خروج فوری از بالگرد نجات یافتند و این حادثه تلفات جانی در پی نداشت. هنوز اطلاعاتی درباره علت سانحه و جزییات بیشتر آن از سوی مسوولان منطقه آزاد و فرودگاه کیش منتشر نشده است. خدمات شهری به متصرفان اراضی ارائه نشود

هرگونه واگذاری انشعاب به متصرفان غیرقانونی اراضی ملی در حکم همکاری و تسهیل در ارتکاب جرم است و با آن طبق موازین برخورد خواهد شد.

رییس کل دادگستری هرمزگان، با بیان این مطلب گفت: گسترش بی‌رویه حواشی شهرها را عاملی برای شیوع جرایم و ناهنجاری‌های اجتماعی، تشویق به مهاجرت از روستاها به شهرها و پدیده بی‌هویت شدن شهر دانست و تصریح کرد: در برخورد با متصرفان اراضی ملی هیچ‌گونه درنگی جایز نیست. یکتن‌خدایی با اشاره به این که اجرای دستورالعمل شورای حفاظت از اراضی مبنی بر عدم ارائه خدمات شهری به متصرفان غیرمجاز تاکنون اثرات بسیار مثبتی در کاهش ساخت و سازهای غیرقانونی داشته است، گفت: از این پس نیز همین سیاست باید با قاطعیت ادامه یابد و دستگاه‌های ذیربط از جمله شهرداری‌ها و مسکن و شهرسازی نیز باید درخصوص جلوگیری از تضییع حقوق دولت اقدام جدی و مستمر به عمل آوردند.

وی در عین حال خاطر نشان کرد: اگر دستگاه‌های متولی امور خدمات شهری با همکاری سازمان مسکن و شهرسازی‌ها بتوانند راهکاری برای تفکیک متصرفانی که به دلیل عدم پیگیری موفق به اخذ سند نشده‌اند و منزل آن‌ها هم در محدوده قانونی شهر قرار گرفته و تصرفات آن‌ها دارای قدمت است، بیابند، مساله واگذاری انشعاب به آن‌ها قابل بررسی است اما این مساله دلیل مالکیت نخواهد بود.

بازداشت دزد ۶۰۰ کیلو ماهی

دزد ۶۰۰‌کیلو ماهی در شهرستان شاهرود استان سمنان به سرقت سلاح شکاری نیز اعتراف کرد.

به گزارش پلیس، مردی به پاسگاه قلعه‌نو واقع در شاهرود استان سمنان مراجعه و ادعا کرد مقدار ۶۰۰‌کیلوگرم ماهی به ارزش تقریبی یک‌میلیون و دویست‌هزار ریال از وی به سرقت رفته است.

ماموران در حین گشت‌زنی به یک دستگاه موتورسیکلت هوندا ۱۲۵ مظنون و در بازرسی از وی یک عدد تبرزین و یک قبضه چاقوی غلافدار همچنین یک کیسه حاوی ماهی کشف و متهم را دستگیر کردند. در بازجویی متهم ۲۶ ساله اظهار داشت که اموال مسروقه متعلق به «م - ح» می باشد که از محل متواری شده است. این متهم نیز با تلاش پلیس دستگیر شد و به سرقت ماهی‌ها در چند نوبت، یک فقره سرقت از منزل فردی به نام «الف - ح» همچنین یک قبضه سلاح شکاری کالیبر ۱۶ کمرشکن متعلق به «د - ب» اعتراف کرد.

کشف ۳۳میلیون تومان داخل خودروی اوراق شده

ماموران انتظامی شهرستان «قائم شهر» مازندران موفق به کشف یک‌دستگاه خودروی سمند سرقتی که حاوی ۳۳‌میلیون تومان چک‌های بانکی امضا شده بود، شدند.

به گزارش پایگاه پلیس، ماموران انتظامی شهرستان «قائم شهر» مازندران حین گشت زنی در سطح شهر با یک دستگاه خودروی سمند اوراق شده که فاقد در سمت راننده، گلگیر جلو، باطری و کاپوت بود برخورد کردند.ماموران در ادامه، طی بررسی‌های سوابق و انجام استعلام از اداره آگاهی پی بردند که خودروی مذکور چند روز قبل در شهرستان «ساری» به سرقت رفته است.ماموران پس از انتقال خودرو به پارکینگ در بازرسی از داخل آن ۲۵ برگ چک‌های امضا شده از بانک‌های مختلف به ارزش ۳۳‌میلیون تومان، ۱۰۷ برگ بن یکصد‌هزار ریالی، ۲۴۵ برگ بن پنجاه‌هزار ریالی تعاونی بهداری استان همچنین سه فقره دسته چک بانک‌های ملی و رفاه ساری را به همراه کارت شناسایی خودرو کشف کردند.

حق السکوت ۵‌میلیون ریالی یک همکلاسی

جوانی در لرستان از یکی از همکلاسی‌هایش به اتهام اخاذی ۵‌میلیون و ۵۶۰‌هزار ریالی شکایت کرد.

به گزارش پلیس، پسر ۱۵ ساله‌ای در شهرستان دلفان لرستان مدعی شد یکی از دوستانش دو سال پیش به بهانه خودداری از آزار و اذیت جسمی همکلاسی‌هایش مبلغ ۵‌میلیون و ۵۶۰‌هزار ریال وجه نقد از وی گرفته است.با تلاش ماموران انتظامی متهم دستگیر و به بزه انتسابی اعتراف کرد.

حبس و ۳ سال انفصال از خدمات دولتی

برای گیرنده رشوه با تایید کلیات رای صادره از شعبه ۱۰۵ دادگاه جزایی بندرعباس در شعبه دوم دادگاه تجدید‌نظر استان هرمزگان، یکی از کارمندان شرکت آب و فاضلاب بندرعباس به اتهام دریافت رشوه به یک‌سال حبس، یک‌میلیون ریال جزای نقدی و ۳ سال انفصال از خدمات دولتی محکوم شد.

«ص.ص» در سال ۱۳۸۴ از متقاضیان دریافت انشعاب آب خانگی ۱۰۰‌هزار تومان رشوه دریافت کرده بود تا با دستکاری در پرونده آنها زمینه اخذ انشعاب توسط آنان فراهم شود.

با احراز این مساله اداره آب و فاضلاب شکایتی علیه کارمند خود در دادسرا مطرح کرد و در ضمن ۲ نفر از مراجعان که رشوه داده بودند هم شناسایی و دستگیر شدند.

یکی از رشوه‌دهندگان به یک سال حبس و ضبط ۵۰‌هزار تومان رشوه اعطایی به نفع صندوق دولت و یکی دیگر که معاون در پرداخت رشوه بوده ابتدا به ۷۴ ضربه شلاق و سپس به دلیل همکاری و صداقت به ۵۰‌هزار تومان جریمه محکوم شد.

مجازات کارمند متخلف در ابتدا ۳ سال حبس بوده‌ که دادگاه تجدید‌نظر با توجه به عدم سابقه کیفری آن را به یک‌سال تقلیل داده است. براساس قوانین، مجازات مرتکبان ارتشا، اختلاس و کلاهبرداری تشدید شده و کیفرهای سنگینی برای رشوه‌گیرنده و رشوه دهنده پیش‌بینی شده است، حتی اگر مبلغ رشوه به نظر ناچیز باشد.