نسیم محمدی- به گفته رییس خدمات و بازاریابی فروش مجتمع پتروشیمی اراک با بهره‌برداری از فاز اول طرح توسعه مجتمع پتروشیمی اراک ۱۰درصد به تولید مجتمع افزوده شد و با افتتاح فاز دوم هم که عملیات اجرایی آن در جریان است و سال آینده راه‌اندازی خواهد شد، ۱۵درصد دیگر ظرفیت تولید افزایش می‌یابد. به گفته وی طی شش ماه اول سال‌جاری ۷۵۹هزار تن محصول در مجتمع تولید شد که ۳۴۰هزار تن از آن، محصول نهایی قابل فروش بوده است.

محمد طیبی خاطر نشان کرد: در مقایسه با سال گذشته این میزان تولید ۴/۵درصد افزایش داشته است. رییس خدمات و بازاریابی فروش پتروشیمی اراک میزان فروش محصولات این شرکت را طی شش ماه اول سال، ۲۳۸هزار تن به ارزش ۲هزار و ۱۱میلیارد ریال در بازار داخلی عنوان کرد و اظهار داشت: این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش ۲۴درصد و از نظر مقدار ۱۲درصد افزایش داشته است. وی میزان صادرات این مجتمع را در این مدت ۱۰۲هزار تن محصول به ارزش ۹۷میلیون دلار اعلام کرد، که این میزان از لحاظ مقدار ۱۳درصد و از لحاظ ارزش ۳۸درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش نشان می‌دهد.

به گفته محمد طیبی پتروشیمی اراک به ۲۴ کشور دنیا محصولات پتروشیمی صادر می‌کند که از جمله این کشورها چین، ترکیه، هند، کشورهای آسیای میانه، پاکستان، افغانستان، اندونزی، سنگاپور، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، کشورهای اسکاندیناوی، بلاروس، سوریه و عراق هستند. وی افزود: عمده محصولات صادراتی به این کشورها را پلیمرها تشکیل می‌دهند که کل فروش طی شش ماه سال‌جاری ۲۴۰هزار تن به ارزش ۲هزار و ۹۰۷میلیارد ریال اعلام شده است. به گفته وی این میزان به لحاظ مقدار ۵/۱۲درصد و از لحاظ ارزش ۲۹درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

رییس خدمات و بازاریابی فروش پتروشیمی اراک، در‌خصوص نحوه صادرات این مجتمع تصریح کرد: پتروشیمی اراک محصولات خود را به صورت مستقیم و بدون واسطه صادر می‌کند که این محصولات هم شیمیایی است وهم پلیمری.