استودیو پارامونت پیکچرز در تلاش برای بازگشت به دوران پرافتخار خود در دهه ۱۹۷۰ با مارتین اسکورسیزی یک قرارداد کاری چهارساله به ارزش ۱۰‌میلیون دلار امضا کرد. در سال‌های ۱۹۷۰ نام استودیو پارامونت با استعدادهای درخشان دنیای سینما تداعی می‌شد. اکنون این شرکت دنبال راهی برای بازگشت به آن سال‌های باشکوه است. مسوولان پارامونت به تازگی یک قرارداد چهارساله با اسکورسیزی که این روزها با فیلم موفق «مردگان» در اوج قرار دارد، امضا کرده‌اند که بر‌اساس آن کارگردان صاحب‌نام سالی ۵/۲‌میلیون دلار دریافت می‌کند.

این مبلغ معادل قرارداد پارامونت با کمپانی پلن بی‌پروداکشنز متعلق به برادپیت است و کامرون کرو تنها فیلمسازی است که در چنین سطحی با این استودیو قرارداد دارد. اسکورسیزی که در نیویورک زندگی می‌کند، هفته آینده ۶۴ ساله می‌شود و برابر با این قرارداد کلیه حقوق پروژه‌های خود را در تمام حوزه‌ها شامل فیلم بلند، فیلم‌هایی که برای نمایش در فرمت DVD ساخته می‌شوند، مستندها و تولیدات تلویزیونی به پارامونت واگذار می‌کند.

این توافق تنها چند روز پس از آن حاصل شد که پارامونت پذیرفت مستند در‌حال‌حاضر بی‌نام اسکورسیزی در مورد گروه رولینگ‌استونز را توزیع کند. فیلم گنگستری «مردگان» از کل میزان فروش «هوانورد»، فیلم قبلی اسکورسیزی که ۱۰۳‌میلیون دلار بود، گذر کرد تا پرفروش‌ترین فیلم دوران کاری او رقم بخورد.

برد گری، رییس پارامونت، یکی از تهیه‌کنندگان «مردگان» است که البته این فیلم را برادران وارنر توزیع کرد. گری می‌گوید: واقعا دوست داشتم مارتی (اسکورسیزی) اینجا در پارامونت خانه‌ای داشته باشد. او یکی از بزرگ‌ترین فیلمسازان دنیا است. او مثل آهن‌ربایی می‌ماند که بهترین نویسنده‌ها، بازیگران و تهیه‌کننده‌ها را به خود جلب می‌کند. به گفته گری، فیلمساز می‌تواند پروژه‌های خود را درپارامونت، دریم ورکز و ونتیج، یکی از استودیو‌های زیر نظر پارامونت، تهیه کند. با چراغ سبز استودیو، اسکورسیزی

می‌تواند بالاخره بعد از ۱۵ سال پروژه «سکوت» را که سال‌ها آرزوی ساخت آن را داشت کارگردانی کند. «سکوت» فیلمی تاریخی است که جی کاکز آن را با اقتباس از رمان شوساکو اندو نوشته و داستانش در ژاپن قرن شانزدهم اتفاق می‌افتد. هر‌چند قرارداد اسکورسیزی با استودیو انحصاری نیست، اما در چهار‌سال آینده پارامونت این حق را دارد که در تولید یا توزیع هر فیلمی که کارگردان در استودیوهای دیگر می‌سازد، همکاری داشته باشد. این قرارداد که به زودی به اجرا درمی‌آید، نخستین قرارداد همه‌جانبه اسکورسیزی در سال‌های اخیر به حساب می‌آید. او پیش از این با یونیورسال پیکچرز، والت دیزنی و میرامکس قراردادهایی مشابه داشته است.