گروه کامپیوتر - نشست مطبوعاتی شرکت فراسو به منظور تشریح برنامه‌ها و سیاست‌های حضور این شرکت در نمایشگاه جیتکس دبی برگزار شد. به گزارش خبرنگار ما، احمد علیپور مدیرعامل شرکت فراسو در نخستین نشست مطبوعاتی برگزار شده توسط روابط عمومی این شرکت گفت: شرکت فراسو به عنوان یک برند ایرانی علاوه بر حضور در بازار داخلی کشور در چهار سال گذشته به بازارهای جهانی نیز راه یافته است و هم‌اکنون محصولات این شرکت علاوه بر بازار داخل کشور در ۲۳ کشور منطقه و همچنین هند به فروش می‌رسد.

وی افزود: فراسو در بازارهای مصر، تونس و مراکش موفق بوده و ما بازار قابل توجهی را در لبنان و به خصوص سوریه داریم.

وی با اشاره به این که کالای ایرانی در سوریه متقاضی فراوانی دارد، گفت: بازار ایران بزرگ‌ترین بازار برای محصولات فراسو است و بعد از آن میزان فروش محصولات این شرکت در سوریه نسبت به سایر کشورها بیشتر است.

علیپور میزان فروش محصولات فراسو را در منطقه ۱۰درصد از فروش کل محصولات در داخل کشور برشمرد و گفت: بازار ایران بزرگ‌ترین بازار در منطقه است.

وی با اشاره به فعالیت‌های اخیر دولت مصر در حوزهIT گفت: رساندن تعرفه‌های اقلام کامپیوتری به صفر در مصر و اجرای طرح کامپیوتر برای همه خانه‌ها از سوی دولت مصر باعث شده تا در آینده‌ای نزدیک این کشور با جمعیتی در حدود ایران، بازار اول منطقه شود.

علیپور درخصوص میزان فروش محصولات فراسو در خارج از کشور گفت: از نمایشگاه جیتکس سال گذشته تاکنون ۴میلیون دلار در بازارهای خارج فروش داشته‌ایم.

ترکان، مدیر بازرگانی و فروش شرکت فراسو نیز با اشاره به حضور مستقل فراسو در نمایشگاه جیتکس دبی گفت: شرکت فراسو امسال برای سومین سال متوالی به عنوان یک شرکت مستقل در نمایشگاه جیتکس دبی حضور خواهد داشت.

وی افزود: در جیتکس ۲۰۰۶ شرکت فراسو به عنوان یک تولیدکننده ایرانی در سالن شماره ۲ (سالن سخت‌افزار) جنب غرفه شرکت Canon حضور داشته و با ارائه کلیه محصولات خود، پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود. نمایشگاه جیتکس امسال از ۲۷آبان تا اول آذر ماه برگزار می‌شود.