بزرگ‌ترین عرضه کننده خدمات تلفن اینترنتی جهان در تعلیق

گروه کامپیوتر- کمتر از یک‌ماه پیش بود که زمزمه نارضایتی کاربران شرکت عرضه‌کننده خدمات تلفن‌اینترنتی Skype شدت گرفت. در واقع مشکل اصلی کاربران این سرویس به‌خصوص در انگلستان این بود که آنها با وجود استفاده از خدمات Skype هنوز هم مجبور به پرداخت صورت‌حساب‌های چند صددلاری تلفن بودند. این همان موضوعی است که می‌تواند به راحتی اعتبار Skype و محبوبیت آن را در میان کاربران سرتاسر دنیا زیر سوال ببرد.

بنابر ادعای بسیاری از کاربران Skype، آنها در حالی اقدام به خرید اعتبار از این شرکت کرده‌اند که هنوز نتوانسته‌اند از خدمات آن بهره‌مند بشوند. در مقابل Skype تنها به عذرخواهی و تعهد به حل این مشکل و به‌روز کردن وب‌سایت خود به مجرد برطرف شدن مشکلات آن، بسنده کرده و این موضوع شاید باعث نارضایتی بیشتر کاربران هم شده است.

بررسی‌های کارشناسان در این مورد نشان می‌دهد پرطرفدارترین شرکت ارائه دهنده خدمات VOIP، دچار مشکلات فنی در سرویس SkypeIn خود شده که به کاربران امکان داشتن یک شماره‌تلفن شخصی و دریافت تماس‌های تلفنی معمولی را می‌دهد.

این مشکل از نیمه ماه اکتبر به‌وجود آمده و تا حالا هم برطرف نشده است. طبق اظهار کاربران، این افراد موفق به دریافت هیچ تماسی نشده و سرویس Voice Mail آنها هم دچار مشکل شده است. این در حالی است که سرویس‌های دیگر Skype مانند skypeOut و Skype-to-Skype که به ترتیب امکان برقراری تماس‌های معمولی و تماس‌های اینترنتی را می‌دهد، بدون هیچ مشکلی فعال هستند.

Skype اما ضمن عذرخواهی از کاربران خود سعی دارد با تعهد پرداخت غرامت به این افراد، جلوی شکایت آنها را گرفته و اعتبار خود را دوباره به دست بیاورد.

با این حال بسیاری از کاربران تجاری و خانگی اعلام کرده‌اند که دیگر تمایلی به استفاده از خدمات این شرکت ندارد. Skype اما هنوز هم سعی دارد ثابت کند این مشکل از طرف این شرکت نبوده است.

در همین جهت این شرکت در اعلامیه‌ای آورده است: «می‌دانیم بعضی از کاربران سرویس SkypeIn دچار مشکلاتی شده‌اند که در حقیقت این مشکلات فنی بوده و متوجه یکی از شرکای تجاری ما است که وظیفه انجام عملیات فنی این سرویس را به عهده دارد. ما این شرکت را متوجه مشکل به وجود آمده کرده‌ایم و قرار است به زودی این مساله حل شود.»

به این ترتیب باید منتظر ماند تا دید بزرگ‌ترین شرکت عرضه‌کننده خدمات تلفن اینترنتی دنیا چطور در صدد رفع این مشکل و راضی کردن کاربران خود برمی‌آید.