ایسنا - عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به فرا رسیدن فصل سرما، توصیه کرد: به منظور محافظت از پوست دست و صورت در مقابل سرما، از کرم‌های مرطوب کننده به صورت مرتب استفاده شود. دکتر محمدتقی نوربالا، ‌ضمن بیان این مطلب اظهارکرد: با فرا رسیدن فصل سرما به طور معمول تبادل حرارتی بین محیط و بدن افزایش می‌یابد و در نهایت سرما باعث انقباض عضلات خودکار و غیر قابل کنترل بدن از جمله جدار عروق می‌شود، که بالطبع تغییراتی در سطح پوست از جمله رنگ پریدگی، ‌تیرگی پوست و در صورت شدت یافتن اختلالاتی در سیستم مقاومت پوست ایجاد می‌کند. وی حفظ کردن حرارت بدن در مقابل سرما را با استفاده از دستکش و کلاه توصیه کرد و افزود: استفاده از کرم‌های مرطوب کننده باعث ایجاد لایه محافظ در پوست و در نتیجه کاهش دفع حرارت در بدن می‌شود، لذا توصیه می‌شود استفاده از کرم‌های مرطوب‌کننده در هر دو ساعت یک بار تجدید شود.

این متخصص پوست سرمازدگی را از شایع‌ترین بیماری‌های پوستی در فصل سرما عنوان و خاطرنشان کرد: بیماری سرمازدگی در اثر شدت سرما در بدن بروز می‌کند و دارای علائمی از قبیل رنگ پریدگی، درد، خارش شدید،‌ بی‌حسی و کرختی پوست است.

دکتر نوربالا در پایان توصیه کرد: افراد جهت پیشگیری از سرمازدگی و مراقبت از پوست‌شان در برابر سرمای شدید، حتما از جوراب و دستکش‌های پشمی استفاده کرده و در صورت شدت یافتن و یا عود این بیماری به پزشک متخصص مراجعه کنند.