هفته آینده کارگروه‌های تعیین شده برای بررسی وضعیت شترمرغ در کشور یافته‌های خود را به وزیر اعلام می‌کنند. پرویز نیامنش، رییس شرکت تعاونی پرورش شترمرغ سراسر کشور، در گفت‌وگو با ایسنا، امسال را سال مناسبی برای تولید دانست و گفت: به تازگی وزارت جهاد کشاورزی برای ساماندهی پرورش شترمرغ و جلوگیری از واسطه‌گری و کار بدون مجوز، کارگروه‌های تحقیقاتی و فنی تخصصی تشکیل داده که هفته آینده این کارگروه‌ها گزارش و یافته‌های خود را در مورد پرورش این دام به وزیر اعلام کرده تا برای آینده پرورش شترمرغ در کشور تصمیم‌گیری و به مسوولان ابلاغ شود. او افزود: باید کشتار، فرآوری گوشت و صادرات و واردات گوشت با نظارت فنی وزارت جهاد کشاورزی به بخش تعاونی و اتحادیه‌ها سپرده شود.

وی میزان جوجه‌ریزی در سال ۸۵ را ۲‌هزار قطعه عنوان کرد و افزود: میزان جوجه‌ریزی تا ۱۵ آذر ماه ادامه دارد و به تدریج با نامطلوب شدن هوا از این تاریخ جوجه‌ریزی قطع شده و تقریبا از ۱۵ اسفند ماه دوباره ادامه می‌یابد.

نیامنش خاطرنشان کرد: در حال حاضر اتحادیه، گوشت شترمرغ را کیلویی ۸هزار تومان خریداری و پس از فرآوری و خارج کردن استخوان با قیمت کیلویی ۱۲‌هزار تومان به فروش می‌رساند.

رییس شرکت تعاونی پرورش شترمرغ سراسر کشور خاطرنشان کرد: از بدو ورود اولین شترمرغ‌ها به کشور تاکنون (سال ۷۸) ۴۶ تن گوشت تولید و عرضه شده است.