منتخب وزیر کار در شورای عالی کار از جلسه شنبه آینده این شورا درخصوص اصلاح آیین‌نامه‌های تشکیلات کارگری خبر داد. ولی‌‏‌ا... صالحی در گفت‌وگو با ایلنا، افزود‌‏: در این خصوص تیمی از وزارت کار پیش‌‏نویسی را تهیه کرده است که در جلسات شورای عالی کار مورد بحث قرار خواهد گرفت.

رییس کانون شوراهای اسلامی کارمحور جاده ساوه، با تاکید بر تشکیل تشکلات کارگری در تمامی واحدهای صنفی، خدماتی و کشاورزی گفت‌‏: باید بستر این کار فراهم شود زیرا با الزام، بخشنامه و تحکم نمی‌‏توان این کار را اجرایی کرد.

وی آیین‌نامه فعلی چگونگی تاسیس تشکلات کارگری را دارای خلاءهایی دانست و گفت: در آیین‌‏نامه فعلی اگر تعداد رای‌دهندگان انتخابات شورای اسلامی کار به حد نصاب نرسد، واحد مربوطه یکسال از شورا محروم است، اما هدف ما تشکیل شورا و سایر تشکلات کارگری در تمامی واحدها است و قصد داریم تا موانع موجود را برای ادامه کار تشکلات کارگری مرتفع کنیم.

او خواستار افزایش مدت اعتبار شوراهای اسلامی کار از ۲ به ۴ سال شد و گفت‌‏: مدت اعتبار انجمن‌‏های صنفی و نمایندگان کارگر هم باید افزایش یابد.

صالحی در خصوص زمان برگزاری انتخابات کانون عالی شوراهای اسلامی کار نیز گفت‌‏: نمی‌توانم زمان مشخصی را اعلام کنم زیرا برگزاری این انتخابات بستگی به کانون‌های استانی دارد. وی درخصوص ابطال انتخابات کانون عالی کارفرمایی نیز گفت‌‏: این کانون باید در بر گیرنده نمایندگان تمامی کارفرمایان باشد و بخش قابل توجهی از این قشر را پوشش دهد.