دولت امور مربوط به مرغداری را به تشکل‌ها واگذار کند

مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران میهن گفت:‌ در هفت ماه سال‌جاری ۱۱‌هزار تن تخم‌مرغ صادر شد. علیرضا مختاری، درگفت‌وگو با مهر با اشاره به صادرات تخم‌مرغ از ایران‌، ‌‌افزود:‌ درهفت ماه امسال ۱۱‌هزار تن تخم‌مرغ به کشورهای افغانستان‌، عراق و تاجیکستان صادر شده که درمقایسه با مدت مشابه سال گذشته تغییری نداشته است.

به گفته وی، هم اکنون قیمت هرکیلوگرم تخم‌مرغ در مرغداری‌ها ۷۸۰ تومان و در بازار ۸۸۰ تومان است که درمقایسه با ماه گذشته حدود پنج درصد افزایش یافته است. مختاری با اشاره به اقدامات اتحادیه مرکزی میهن به منظور تنظیم بازار تخم‌مرغ‌، ‌تصریح کرد: ‌اتحادیه مرکزی مرغداران میهن‌ در راستای طرح خرید و ذخیره‌سازی تخم‌مرغ‌، اقدام به ذخیره‌سازی سه‌هزارتن تخم‌مرغ کرده بود که در شهریورماه اقدام به توزیع تخم‌مرغ با قیمت هرکیلو۶۸۰ تومان به تعاونی‌ها‌، ‌فروشگاه‌های زنجیره‌ای و سازمان میادین کرد.

وی با تاکید بر حمایت دولت از تشکل‌ها و اتحادیه‌های صنعت مرغداری‌، گفت: ۱۰ سال است که از دولت می‌خواهیم تمامی‌موارد مربوط به صنعت مرغداری را به تشکل‌ها و اتحادیه‌های صنعت واگذار کند و فقط نیاز کشور را اعلام کند.

مختاری تعدد مراکز تصمیم‌گیری را یکی دیگر از مشکلات صنعت مرغداری دانست وگفت: متاسفانه مرغداران برای پیگیری مشکلات خود درگیر مراکز تصمیم‌گیری متعددی می‌شوند که در بسیاری موارد مراکز تصمیم‌گیری با صنعت مرغداری بیگانه هستند.