در یک‌ماه آینده، شرکت‌‏های هلدینگ سرمایه‌‏گذاری برای اجرای اصل ۴۴ آغاز به کار می‌‏کنند.

حسین سلیمی، رییس انجمن سرمایه‌‏گذاری ایرانی و خارجی اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران، در گفت‌وگو با ایلنا، گفت: فرمانی که در کشور صادر می‌‏شود بلافاصله قابل اجرا نبوده و نیازمند مقدماتی است، به نحوی که با برنامه‌‏ریزی و استراتژی از قبل تعیین شده و دقیق باید کار را پیش برد.

وی با اشاره به انتظار بخش خصوصی در مورد ابلاغ مقام معظم رهبری، افزود: این فرمان بالاخره صادر شده و بخش خصوصی نیز در این راستا تشکیلاتی را در دست تاسیس دارد که نمونه آن را می‌‏توان تشکیل شرکت‌‏های سرمایه‌‏گذاری کلان هلدینگ عنوان کرد.

سلیمی، گفت: اما به نتیجه رسیدن در این زمینه نیازمند گذر زمان است، این درحالی است که شاید به نظر برسد در۴ماه اخیر هیچ‌‏گونه حرکتی توسط بخش خصوصی صورت نگرفته، اما تشکیل شرکت هلدینگ نیازمند زمان است، چراکه مطالعه و تصویب پروژه‌ها زمانبر است.

وی اظهارداشت: چندین شرکت که قصد دارند مطالعه علمی و اقتصادی بر روی پروژه‌‏ها انجام دهند در حال تاسیس است که حداکثر تا یک ماه آتی تاسیس این شرکت‌‏ها صورت خواهد گرفت،‌‏ ضمن این که همزمان نیز مطالعه پروژه‌‏ها در امور پتروشیمی، تبدیل گاز مایع به بنزین، مطالعه ذوب‌آهن در دست اجرا است و بحث مطالعاتی آن نیز پیشرفت کرده است.