چهرهپردازی «میم مثل مادر» نیازمند دقت زیاد بود
خبرگزاری مهر - چهره شخصیتهای «میم مثل مادر» رسول ملاقلیپور با گذر زمان تغییر میکرد و همین امر باعث شده بود برای چهرهپردازی آنها دقت زیادی کنیم. طراح چهرهپردازی «میم مثل مادر» در مورد فیلم تازه رسول ملاقلیپور گفت: «وقتی فیلمنامه «میم مثل مادر» را خواندم متوجه شدم با یک ملودرام عاطفی در تجلیل و ستایش از مقام مادر رو به رو هستم. از همه مهمتر چهرهپردازی شخصیتهای فیلم نقش برجسته و عمدهای در پیشبرد وقایع داستان داشت و پیشنهاد همکاری در این فیلم را پذیرفتم.»
مهری شیرازی تاکید کرد: «در «میم مثل مادر» با یک گروه حرفهای کاربلد چه در پشت دوربین و چه در جلو آن و بازیگران فیلم رو به رو بودیم و بالطبع کار با یک گروه حرفهای شرایط مناسبی برای کار چهره پرداز مهیا میکند تا فعالیتش را صرفا منحصر به طراحی چهرهپردازی کند.»
وی در مورد نوع چهرهپردازی شخصیتها که با گذشت زمان تغییر میکند گفت: «در این خصوص مشکلاتی داشتیم. گذشت زمان به صورت مشخص و تعیین شده نبود و نامحسوس بود. بنابراین در طراحی چهره باید خیلی با دقت و حوصله عمل میکردیم تا با توجه به اینکه فیلمبرداری بر اساس فیلمنامه نبود و گاه سکانسی در گذشته و سکانسی در آینده فیلمبرداری میشد، این گذر زمان به خوبی در چهرهپردازی شخصیتها مشخص باشد.»
این گریمور تاکید کرد: «در مورد چهرهپردازی شخصیت سپیده (گلشیفته فراهانی) تلاش کردیم با طراحی و سایه روشنهایی در چهره ایشان به خواسته خود برسیم. در مورد گریم روبیک (جمشید هاشمپور) با توجه به اینکه آقای هاشم پور باید در نقش یک ارمنی ظاهر میشد نیز تلاش کردم در مورد چهرهپردازی ایشان با کارهای قبلی شان تفاوتهایی قائل شوم.»
ارسال نظر