رییس اتحادیه چوب، تخته و نئوپان تهران گفت: همکاری نکردن شهرداری تهران با واحدهای صنفی چوب و تخته، طرح انتقال این واحدهای صنفی را به خارج از شهر تهران بلاتکلیف گذاشته است. کمال رخ‌صفت در گفت‌وگو با ایرنا، افزود: از ۹۰۰واحد فعال این صنف در شهر تهران (پل چوبی، دلاوران، جاده ساوه) که قرار بود تا پایان سال‌جاری به شهرک صنعتی خاوران در ۱۴کیلومتری شرق تهران منتقل شوند، تاکنون تنها ۱۰۰واحد صنفی منتقل شده است.

وی با اشاره به اینکه شهرداری برای تفکیک هر مترمربع از زمین‌های این شهرک صنعتی ۴۵هزار ریال از واحدهای صنفی مطالبه می‌کند، اظهار داشت: همکاری نکردن شهرداری سبب شده انتقال این واحدها از نقاط مختلف شهر تهران به شهرک صنعتی خاوران به تاخیر افتد.

رخ‌صفت گفت: این درحالی است که شهرداری تهران برای صدور مجوز فعالیت مبلغ ۱۵میلیارد ریال از این صنف دریافت کرده و مبلغ قانونی برای تفکیک این زمین‌ها نیز متری هفت‌هزار ریال است.

وی با بیان اینکه انتقال داده نشدن این واحدها به شهرک صنعتی خاوران مشکلاتی را در مناطق بورس این صنف برای شهروندان ایجاد کرده‌است، افزود: شهرداری به علت همکاری نکردن در زمینه انتقال واحدهای صنفی به خارج از شهر تهران، قسمت بزرگی از سرمایه واحدهای صنفی را به سرمایه بدون استفاده تبدیل کرده است.