تا اوایل سال جدید میلادی (ژانویه)، ۱۰۰ هزار شاخه گل از طریق شرکت تعاونی تولید گل و گیاه محصولات گلخانه‌‏ای استان آذربایجان شرقی در ارمنستان و آذربایجان عرضه می‌‏شود. حسین شکری، مدیر عامل این شرکت تعاونی در گفت‌‏وگو با ایلنا، با بیان این که این شرکت در سال ۸۵ جزو تعاونی‌‏های برتر کشور معرفی شده، گفت: شرکت تعاونی تولید گل و گیاه و محصولات گلخانه‌‏ای استان آذربایجان شرقی سالانه ۱۵۰تن محصولات گلخانه‌‏ای را تولید می‌‏کند. ضمن آن که اخیرا تولید ۵۰۰هزار شاخه گل بریده همچون ژرورا و میخک را به تولیدات سالانه خود افزوده است.

شکری، عنوان‌‏کرد: در صورت کشش بازار ارمنستان و آذربایجان و حمایت ایران از طریق نمایندگی وزارت امور خارجه در ترکیه، میزان عرضه گل و گیاه و محصولات گلخانه‌‏ای در کشورهای هدف افزایش می‌‏یابد. به طوری که عرضه این میزان گل در این دو کشور ارز آوری ۱۰۰هزار دلاری را به دنبال دارد.

وی، اظهار داشت: سرمایه اولیه شرکت تعاونی گل و گیاه و محصولات گلخانه‌‏ای استان ۱۰۵میلیون تومان بوده که این رقم به ۲۰۰میلیون تومان افزایش می‌‏یابد.

شکری تصریح‌‏کرد: برای اولین بار در کشور سیستم بدون کاشت محصولات گلخانه‌‏ای در قالب طرح توسعه گلخانه‌‏ای در سال ۸۳ به بانک کشاورزی برای جذب تسهیلات ارسال شد که تاکنون پیشنهاد این طرح در بانک عامل بدون بررسی مانده است.