دو سالانه عکس ایران 19روزه شد

نگاه سوم- نمایشگاه دهمین دو سالانه عکس ایران ۱۹روزه به‌ پایان می‌رسد. این دو سالانه که با اذان مغرب نخستین روز آبان گشایش یافت، تا پنجمین روز برپایی را در تاریکی و تعطیلی غیرمنتظره ناشی از تصمیم‌گیری هیات دولت گذراند. اکنون تا پایان نمایشگاه، دو روز تعطیل دیگر در پیش دارد.

این دو سالانه پر بخش و پر داور که با حضور ۷۰۰ عکس در بخش‌های اصلی و جنبی، در مقایسه با نمایشگاه‌های سالانه و دو سالانه عکس، رکوردار بوده است، با برپایی ۱۹روزه رکورد دیگری را در کوتاهی مدت برپایی نمایشگاه‌های دو سالانه ثبت خواهد کرد. دبیر دهمین دو سالانه عکس ایران در این باره به ایسنا گفت که درخواست تمدید نمایشگاه را به‌صورت کتبی به مدیر کل مرکز هنرهای تجسمی موزه هنرهای معاصر تهران تحویل داده است، اما تاکنون پاسخی مبنی بر تمدید نمایشگاه دریافت نکرده‌اند. به‌ گفته مجتبی ‌آقایی، همچنین به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌های کشور فرستاده شده تا در صورت آمادگی نمایشگاه دو سالانه به‌صورت ادواری در نقاط مختلف کشور به ‌نمایش درآیند.

وی هرچند امیدوار است که برپایی این نمایشگاه تمدید شود، اما در عین حال پیش‌بینی کرد که طبق برنامه تقویم نمایشگاه ادامه یابد. اما محسن زارع تاکید کرد که امکان جابه‌جایی و تمدید مهلت برپایی نمایشگاه به‌ هیچ‌وجه وجود ندارد، چرا که بلافاصله پس از پایان این نمایشگاه در موعد مقرر، دو سالانه بین‌المللی نقاشی جهان اسلام برپا خواهد شد. رییس مجموعه هنری صبا به ایسنا خبر داد که از آذر ماه سال جاری بعد از ظهر روزهای پنج‌شنبه و جمعه تا ساعت ۱۸ نگارخانه‌های مجموعه صبا و خیال برقرار خواهد شد.