فروش نسبتا خوب سینما در فصل خزان

نیما عجمی - فیلم‌های اکران شده در عید فطر به سینماهای تهران توانست رونق ببخشد و این روند رو به رشد برای تعدادی از فیلم‌ها همچنان ادامه داد. تنوع در فیلم‌های این دوره یکی از دلایل این استقبال است و توانسته است که سلیقه‌های مختلف در سینمای ایران را فراهم سازد و فروش خوب ارمغان فیلم‌های متنوع در این دوره برای سینمای ایران است.

«میم مثل مادر» پانزدهمین ساخته رسول ملاقلی‌پور این بار هم به حاشیه دفاع مقدس در جامعه پرداخته است. فیلم، داستان سهیل و سپیده زوج جوانی است که در آستانه تولد نوزادشان متوجه می‌شوند بچه دچار معلولیت است. سهیل که یک دیپلمات است، موقعیت شغلی خود را در خطر می‌بیند و سپیده را مجبور به سقط جنین می‌کند. اما نوزاد زنده می‌ماند و سهیل هم برای همسرش شرط می‌گذارد که بین او و بچه یکی را انتخاب کند.

در این فیلم گلشیفته فراهانی، حسین یاری و جمشید هاشم‌پور به ایفای نقش می‌پردازند.

این فیلم که در سینماهای فرهنگ ۱، مرکزی ۱، فلسطین ۱، ناهید، پیروزی، گلریز ۲، فردوسی، سروش، شیدا، سپیده ۱، استقلال، جوان ۲ و کانون قدس روی پرده است، توانست در ۱۰روز نمایش به فروش ۸۶میلیون برسد.

اما «چه کسی امیر را کشت؟» که پس از «جایی دیگر» دومین فیلم سینمایی مهدی کرم‌پور است، از جمله فیلم‌هایی است که از عید فطر در سینماهای تهران اکران شدند. داستان فیلم با مرگ امیر در مسیر همیشگی به کارخانه‌اش در شمال کشور آغاز می‌شود که هفت نفر از نزدیکانش درباره مرگ او قضاوت می‌کنند و نهایتا کار به افشای دیدگاه واقعی آنها درباره امیر و حتی سرنوشت نهایی او می‌انجامد. این فیلم از بازیگران مطرحی همچون نیکی کریمی، خسرو شکیبایی، آتیلا پسیانی، محمدرضا شریفی‌نیا، مهناز افشار و علی مصفا بهره می‌برد.

فلسطین ۳، جی ۱، مرکزی ۳، جوان ۱، شهر قشنگ، پیوند، میلاد، آفریقا، عصر جدید ۲، تهران ۲، بهمن ۱ و شقایق سینماهای نمایش‌دهنده این فیلم هستند که در ۱۰روز نمایش به فروش ۴۵میلیون تومان رسیده است.

فیلم «تقاطع» که یک هفته زودتر از این دو فیلم به اکران سینماهای تهران پیوست، داستان یک تصادف را روایت می‌کند که باعث برخورد پنج آدم می‌شود. این پنج نفر هر کدام خانواده‌ای دارند که روابط از هم پاشیده آنها به این ترتیب برجسته می‌شود.

فاطمه معتمد آریا، بیژن امکانیان، بهرام رادان، باران کوثری، السا فیروزآذر، سروش صحت، آفرین عبیسی، علیرضا حسینی، خاطره اسدی، محسن قاضی مرادی، مهوش وقاری، نیره فراهانی، بهاره رهنما و مجید مظفری بازیگران «تقاطع» هستند که در سینماهای عصر جدید ۱، صحرا، جی ۳، قیام، آستارا، پایتخت، گلریز ۱، شاهد، دهکده المپیک، پارس ۲، تهران ۱، ملت، بهمن ۲، آسیا، بلوار، ماندانا و المپیا روی پرده رفته است. این فیلم نیز در ۱۷روز نمایش به فروش ۸۸میلیون تومان رسیده است.

«قتل آنلاین» مسعود آب پرور با بازی شهاب حسینی، حمید گودرزی، الناز شاکردوست، یکتا ناصر و جمشید هاشم پور در سینماهای قدس، ایران ۳، کانون و شهر تماشا اکران شده است و به فروش ۱۳۷میلیونی دست یافته است.

«ابراهیم خلیل‌ا...» به کارگردانی محمدرضا ورزی و بازی محمد صادقی، بهزاد فراهانی، حسام نواب صفوی، نگین صدق گویا، چنگیز وثوقی و... هم در سینماهای شهر تماشا ۲، فلسطین ۲، سپیده و آسمان آبی روی پرده رفته است. این فیلم نیز به فروش ۷۷میلیونی رسیده است که فروش نسبتا خوبی برای یک فیلم است.

«وقتی همه خواب بودند» به کارگردانی فریدون حسن‌پور طی ۱۰روز نمایش در سه سینما به فروش بیش از ۱۴میلیون دست یافت. در این فیلم گلاب آدینه، محمدرضا فروتن، غزل شاکری و صادق صفایی به ایفای نقش می‌پردازند. همچنین تنها فیلم خارجی این دوره «باد در مرغزار می‌پیچد» در پنج سینما طی ۱۶روز نمایش به فروش بیش از ۵/۴میلیون تومان رسید.