سومین جشنواره موادغذایی امروز به کار خود پایان می‌دهد

مینا صباغی- سومین جشنواره موادغذایی که از یکشنبه هفته گذشته در میدان میوه وتره‌بار قزل‌قلعه، واقع در بزرگراه جلال آل احمد شروع به کار کرده بود ظهر امروز به کار خود پایان می‌دهد. در این نمایشگاه، انواع محصولات و مواد غذایی از جمله کنسرو، رب‌گوجه فرنگی، حبوبات، مواد پروتئینی همچون مرغ، ماهی، گوشت، میگو و سوسیس و کالباس، چای، روغن‌مایع، انواع ادویه و عرقیات گیاهی و... وجود داشت.

اکثر غرفه‌هایی که به نمایش محصولات پرداخته بودند، از مارک‌های جدید و تازه‌ای بودند که محصولات خود را با تخفیف ۱۰ تا ۲۰درصدی عرضه می‌کردند به غیر از تخفیف ویژه‌ای که در این جشنواره باید رعایت می‌شد بعضی از غرفه‌داران نیز با اختیار خود ۱۰ تا ۲۰درصد دیگر نیز برای این محصولات تخفیف در نظر می‌گرفتند که در این میان به بعضی از فروشندگان انواع کنسرو و رب‌گوجه‌فرنگی می‌توان اشاره کرد.

نکته قابل توجه دیگر این جشنواره این بود که تماشا‌کنندگان زیادی برای دیدار و خرید مراجعه کرده بودند که اغلب از غرفه‌های عرضه انواع ماهی و میگو استقبال کردند. «جهانگیری» مدیر عامل شرکت «دریای خلیج» به دومین سال حضور خود در این جشنواره اشاره کرد و گفت: از مجموع سه غرفه عرضه ماهی در این جشنواره دو غرفه عرضه‌‌کننده ماهی جنوب و یک غرفه عرضه‌کننده ماهی شمال بود. یک غرفه نیز میگو عرضه می‌کرد که اغلب آنها از فروش و استقبال خوبی برخوردار بودند. وی هدف از برپایی و عرضه انواع محصولات دریایی در این جشنواره را معرفی بازار و رساندن محصول سالم و تازه دانست و گفت: «از فروش این محصولات چندان سودی نصیب ما نمی‌شود و هدف بیشتر این است که به معرفی شرکت خود و فرهنگ استفاده از غذاهای دریایی سالم بپردازیم.

به گفته این غرفه‌دار انواع ماهی حلوا، سفید، شوریده، شیرماهی و حلوا سیاه هر کدام به ترتیب در این جشنواره با قیمت ۶هزار و ۵۰۰، ۳هزار و ۵۰۰، ۳هزار و ۸۰۰ و ۳هزار و ۲۰۰تومان عرضه شدند که نسبت به بازار حدود ۲۰درصد ارزان‌تر است.

همچنین به گفته دیگر فروشندگان انواع ماهی شمال قیمت ماهی کپور زنده، هر کیلو هزار و ۷۵۰، آزاد شمال هزار و ۷۵۰ و ماهی سفید هزار و ۵۰۰تومان بود.

مقدم که به عرضه میگو در این جشنواره پرداخته بود به قیمت مناسب این محصول اشاره کرد و به خبرنگار ما گفت: دومین بار است که در این جشنواره شرکت کرده‌ام و محصولاتی که عرضه می‌کنیم از سلامت و تازگی برخوردارند ضمن اینکه قیمت مناسب و پایین این محصول در حدود هر کیلو ۴هزار و ۵۰۰تومان باعث فروش و تقاضای بیشتر آن شده است.

«خانم مرادی» که برای دیدار و خرید از این جشنواره به قزل‌قلعه مراجعه کرده بود به خبرنگار ما گفت: من همیشه برای خرید به میدان میوه و تره‌بار مراجعه می‌کنم.

به نظر من قیمتی که برای انواع محصولات غذایی در نظر گرفته‌اند مناسب و به صرفه است به خصوص انواع محصولات دریایی که با قیمت بسیار پایینی عرضه می‌شوند.

«کاوه ناصری» دبیر جشنواره مواد غذایی درباره اهداف برپایی این جشنواره گفت: فروش مستقیم و بدون واسطه انواع مواد غذایی با قیمت پایین، دسترسی آسان و راحت به محصولات غذایی توسط دیدارکنندگان و خریداران، معرفی شرکت‌های کوچک و بزرگ و ایجاد رقابت بین این شرکت‌ها در فضایی قابل دسترس و تقدیر از تولیدکنندگان برتر و شرکت‌های برگزیده از جمله اهدافی است که در برپایی این جشنواره مدنظر داشتیم.

در روز ۶۰هزار نفر در این جشنواره دیدن کردند که نسبت به سال‌های گذشته با رشد ۲۰درصدی روبه‌رو بوده است.

به گفته ناصری سال اول برپایی، این جشنواره با حضور ۱۴شرکت و توسط سازمان میادین میوه‌ و تره‌بار و سال دوم نیز با حضور ۱۴شرکت در میدان تره‌بار صادقیه برپا شد.

شرکت‌هایی از ۶کشور خارجی سوئیس، برزیل، انگلستان، تایلند، آلمان و یونان نیز به عرضه انواع قهوه، پودر ژله و زیتون پرداخته بودند.

دبیر اجرایی این جشنواره در ادامه به حضور غرفه عرضه گوشت شترمرغ اشاره کرد و گفت: هدف از عرضه این محصول ایجاد شناخت و معرفی بیشتر خریداران و مصرف‌کنندگان، از تنها گوشت قرمز بدون کلسترول بود.

به گفته وی در حال حاضر قیمت این گوشت حدود ۱۵هزار تومان است که در این جشنواره نیز با همین قیمت به فروش می‌رسد.

یکی از نکات جالب جشنواره نیز عرضه گوشت پخته شترمرغ بود تا مردم با طعم و کیفیت این محصول آشنا شوند.