دستگیری ۲ شرور و قاتل فراری

ماموران انتظامی‌شهرستان «بم» موفق به دستگیری ۲ شرور و قاتل فراری شدند. به گزارش پلیس، ماموران انتظامی‌پاسگاه «دهبکری» بم در اجرای طرح «نصر ۹» با انجام یکسری کارهای اطلاعاتی، بامداد امروز موفق به شناسایی و دستگیری ۲ متهم تحت تعقیب شدند.

یکی از متهمان به نام «معین» به علت سابقه شرارت، تیراندازی و سرقت‌های مسلحانه و متهم دیگر به نام «علی» به دلیل قتل یک مرد به نام «چراغ کمالی» تحت تعقیب بودند. دستگیری جاعل مدارک دانشگاهی

ماموران کلانتری ۱۱ «زنجان» خانمی‌را به اتهام جعل مدرک دانشگاهی دستگیر کردند.

به گزارش پلیس، ماموران کلانتری ۱۱ «زنجان» در پی شکایت نماینده حقوقی دانشگاه آزاد اسلامی‌مبنی بر اینکه خانمی‌با جعل مدرک تحصیلی لیسانس توانسته است در یکی از بانک‌ها استخدام شود، تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کردند.ماموران پس از اطمینان از صحت خبر فوق، وی را به یگان احضار و به مراجع قضایی معرفی کردند.

پیشنهاد رشوه گرفتاری جاعل پلاک را بیشتر کرد

مردی که اقدام به تغییر اصالت پلاک خودروی اتوبوسی کرده بود، قصد داشت با پیشنهاد رشوه به ماموران آنان را وادار به چشم‌پوشی کند که این کار او با رد رشوه از سوی پلیس قم نافرجام ماند. به گزارش پلیس، ماموران پلیس راه اتوبان قم با بررسی یک دستگاه اتوبوس به رانندگی «محمد» متوجه تغییر در شماره پلاک اتوبوس شده و بلافاصله خودروی مذکور را توقیف کردند. دراین لحظه راننده خاطی به ماموران پیشنهاد رشوه داد که با عکس‌العمل رد رشوه مواجه و مبلغ پیشنهادی ضمیمه پرونده وی شد.

دستگیری جاعلان چک‌های تقلبی

جاعلانی که با استفاده از مهر دو بانک در شهرستان بهبهان چک‌های تقلبی خود را ممهور می‌کردند، توسط پلیس دستگیر شدند.

به گزارش پلیس، در پی کشف تعدادی چک جعلی که ممهور به مهر بانک ملی شعبه بندر امام و صادرات شهرستان بهبهان بودند، پلیس آگاهی تحقیقات خود را برای شناسایی و دستگیری متهمان آغاز کرد.

کارآگاهان شهرستان بهبهان با استفاده از شگردهای پلیسی موفق شدند چهار نفر را دستگیر کنند.در بازرسی از متهمان، تعداد ۷۰قطعه چک یکصد هزار تومانی به ارزش ۷میلیون تومان که همگی جعلی بود، کشف شد.۲۶فقره از این چک‌ها ممهور به مهر بانک ملی و ۴۴ برگ آن ممهور به مهر بانک صادرات بوده است.

کشف ۶۸میلیارد ریال قاچاق

سرهنگ «فروتن»، رییس مرکز مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان «بوشهر» از کشف بیش از ۶۸میلیارد ریال کالای قاچاق طی ۷ماه گذشته در استان خبر داد. به گزارش پلیس، سرهنگ «فروتن» رییس مرکز مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان بوشهر در زمینه مبارزه با قاچاق کالا گفت: با تلاش ماموران این مرکز در عملیات‌های متعدد طی هفت ماه گذشته مبلغ ۶۸میلیارد و ۶۱۹میلیون و ۸۴۳هزار و ۴۰۰ریال کالای قاچاق در این استان کشف شده است.بنابراین گزارش، وی در ادامه از کشف ۷هزار و ۵۲۸لوزام صوتی و تصویری، ۴هزار و ۷۴۷دستگاه ال.ام.بی، ۲هزار و ۳۸۰دستگاه لوازم برقی و خانگی، ۸۷۷دستگاه ریسیور ماهواره و همچنین یک‌هزار و ۶۰۵کیلوگرم مواد نیروزا در این مدت خبر داد و تصریح کرد: در این مدت کالاهایی نظیر سوخت،مشروبات الکلی، چای، پاسور، قطعات خودرو و... نیز توسط این مرکز کشف و ضبط شده است.این گزارش حاکی است، رییس مرکز مبارزه با قاچاق کالا و ارز تعداد خودروهای توقیفی در ۷ماه نخست سال‌جاری را ۵۵۷خودرو، تعداد شناورهای توقیفی را ۱۱۶شناور و متهمان دستگیر شده در این راستا را یک‌هزار و ۲۰نفر برشمرد.

دستگیری شرور سابقه‌دار

مردی که با شرارت و مزاحمت‌های مکرر از چند واحد صنفی شهر مشهد سرقت می‌کرد، شناسایی و دستگیر شد. به گزارش پلیس، در پی اعلام نارضایتی تعدادی از کسبه خیابان‌های بخش مرکزی شهر مشهد مبنی بر اینکه جوانی با ایجاد رعب و وحشت، شرارت و مزاحمت از آنها سرقت و زورگیری می‌کند.اکیپ گشت و تجسس کلانتری سناباد مشهد بلافاصله تحقیقات گسترده و وسیعی را در این رابطه آغاز و پس از چندین روز ، اطلاعات فرد مورد نظر و محل سکونت وی را شناسایی کردند. سپس با هماهنگی مقام قضایی در سیزدهم آبان ماه زمانی که با موتورسیکلت قصد خروج از خانه را داشت، وی را دستگیر کردند.متهم دستگیر شده به ۱۴ فقره سرقت، شرارت، مزاحمت و ایجاد رعب و وحشت برای کسبه و مغازه‌های بعضی از خیابان‌های مشهد اعتراف کرد.متهم ۱۸ ساله درحالی که تعداد زیادی از شهروندان مشهدی و شاکیان وی، اظهار خرسندی، رضایت و تشکر از پلیس می‌کردند، به کلانتری سناباد انتقال داده شد.متهم به همراه پرونده تشکیل شده به بازپرسی شعبه ۲۵ مجتمع قضایی شهید قدوسی مشهد معرفی شد.

دستگیری سارق به عنف در شیراز

با اقدام به‌موقع ماموران انتظامی‌شیراز، سارق مسافرنما دستگیر شد.

به گزارش پلیس، فردی به کلانتری ۳۹ (سیبویه) شهرستان شیراز مراجعه و ضمن طرح شکایت اعلام کرد: چند نفر جوان را به عنوان مسافر در بلوار سیبویه سوار خودروی پیکان متعلق به خود کرده و آنها پس از طی مسافتی با تهدید چاقو قصد اخاذی از وی را داشته‌اند.

این گزارش حاکی است همزمان با توضیحات شاکی بلافاصله ماموران به محل مورد نظر عزیمت کرده و یکی از متهمان به نام قاسم را دستگیر کردند که تحقیقات از وی آغاز شده است.

پلیس در جست‌وجوی سارقان مامور نما

تحقیقات پلیس برای دستگیری دو سارق که با عنوان مامور پلیس آگاهی خودروی سمندی را سرقت کرده‌اند، آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، مردی با مراجعه به دادسرای جنایی تهران از سرقت خودروی سمند خود از سوی دو سارق مامورنما خبر داد.

این مرد در شکایتش گفت: ساعت ۱۹ روز هفتم آبان ماه امسال در حال رانندگی در خیابان پیروزی بودم که دو مرد موتور سوار از من خواستند کنار خیابان توقف کنم. پس از متوقف کردن خودرو آنها با برخوردی مناسب خود را مامور پلیس آگاهی معرفی کرده و مدعی شدند خودرو سابقه سرقت دارد. یکی از متهمان پشت فرمان نشست و از من خواست همراه آنها به اداره آگاهی بروم. من هم که به موضوع مشکوک نشده بودم قبول کردم. پس از طی مسافتی راننده کنار خیابان توقف کرد و گفت: از خودرو رفع مظنونیت شده است. وقتی از خودرو‌ام پیاده شدم تا پشت فرمان بنشینم راننده همراه موتورسوار از محل فرار کرد و خودرو را با خود بردند. با طرح این شکایت پرونده برای شناسایی سارقان و دستگیری آنها به اداره آگاهی تهران فرستاده شد.