امیرحسین 5ساله تحت حمایت بهزیستی

امیرحسین، کودک ۵‌ساله‌ای که بر اثر شکنجه‌های ناپدری و مادرش بدنش به حالت نیمه فلج در آمده بود تحویل اداره بهزیستی شد. صبح روز ۲۶ شهریور ماه امسال کودک پنج‌ساله‌ای که در حالت کما قرار داشت به بیمارستان تامین‌اجتماعی اسلام‌شهر منتقل شد و این در حالی بود که آثاری از شکنجه‌ بر روی بدن پسربچه مشاهده می‌شد. وضعیت امیرحسین وخیم بود. پزشکان تصمیم به انتقال او به تهران گرفتند. سرانجام پس از تماس با مرکز پذیرش بیمارستان‌ها، در بیمارستان لقمان برای کودک پنج‌ساله پذیرش گرفته شد.

اقدامات نخست برای نجات جان امیرحسین انجام و او بلافاصله با آمبولانس به بیمارستان منتقل شد. پزشکان اورژانس پس از معاینه نخست کودک پنج‌ساله ضربه سخت به سر او را علت بیهوشی او اعلام کردند.

پرستار اورژانس وقتی لباس‌های کودک پنج‌ساله را در‌آورد با صحنه‌ای فجیع روبه‌رو شد. بر روی بدن امیرحسین آثار سوختگی، زخم‌های عمیق و دندان وجود داشت.

زخم‌های امیرحسین حکایت از شکنجه طولانی مدت او داشت.

امیرحسین سریع به بخش ICU بیمارستان منتقل شد. همچنین عکس‌های گرفته شده از بدن امیرحسین نشان می‌داد دست چپ او دچار شکستگی شده است.

مسوولان بیمارستان موضوع را به پلیس اطلاع دادند و ماموران پس از حضور در آنجا تحقیقات خود را آغاز کردند. در بررسی‌های پلیس مشخص شد امیرحسین از مدت‌ها قبل از سوی ناپدری‌اش مورد شکنجه قرار می‌گرفته است.

مادر امیرحسین پس از فوت همسرش با مرد جوانی ازدواج کرده بود. مرد جوان پس از ورود به خانه این زن شروع به آزار و شکنجه‌های پسر ۵ساله او کرده بود. روز حادثه همسایه‌ها متوجه ناله‌های امیرحسین زیر شکنجه‌های ناپدری شده و برای کمک به کودک ۵‌ساله وارد خانه آنها شده بودند. آنها با دیدن پسربچه در آن وضعیت او را به بیمارستان رسانده بودند. پس از گذشت یک هفته و نجات امیرحسین از مرگ، پزشکان او را به بخش اطفال منتقل کردند. با گذشت بیش از یک ماه از بستری‌شدنش در بیمارستان هنوز او نتوانسته بهبودی کامل خود را به دست آورد. بر اثر آزار ناپدری شکنجه‌گر و صدماتی که به مغز امیرحسین وارد شده است سمت چپ بدن او به حالت فلج درآمده که با تلاش پزشکان در مدت یک ماه گذشته وضعیت او کمی بهبود یافته اما او به خاطر سستی سمت چپ بدنش قادر به راه رفتن نیست.