هفته گذشته (شنبه ۶ آبان تا جمعه ۱۲ آبان) ۵۳۱‌میلیون و ۷۰۰‌هزار لیتر بنزین در کشور مصرف شد که حاکی از مصرف روزانه ۷۵‌میلیون و ۹۵۷‌هزار لیتر بنزین است. به گزارش شانا، بنا بر آمار رسمی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی کشور، این میزان در مقایسه با آمار هفته پیش از آن، ۲۶‌میلیون و ۸۰۰‌هزار لیتر افزایش را نشان می‌دهد، این رقم یعنی متوسط مصرف روزانه بنزین در هفته گذشته ۳‌میلیون و ۸۲۹‌هزار لیتر افزایش داشته است. میانگین مصرف بنزین در هفته پیش از آن ۷۲‌میلیون و ۱۲۸‌هزار لیتر گزارش شده بود.

بر اساس این گزارش بیشترین مصرف بنزین به میزان ۸۰‌میلیون و ۴۰۰‌هزار لیتر در روز شنبه ششم آبان و کمترین مصرف آن در روز جمعه ۱۲ آبان و به میزان ۶۹‌میلیون ۴۰۰‌هزار لیتر ثبت شده است.

افزایش تولید خودرو و حجم‌تردد آنها پس از ماه مبارک رمضان عمده‌ترین دلیل افزایش مصرف بنزین در هفته اخیر به شمار می‌رود، ولی با این وجود متوسط مصرف به میزان ۷۶‌میلیون لیتر و بیشترین مصرف به میزان بیش از ۸۰‌میلیون لیتر فقط در یک روز حاکی از رشد ۱۰‌درصدی مصرف نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

بر این اساس در تهران نیز در ۷ روز گذشته، ۹۷‌میلیون و ۱۰۰‌هزار لیتر بنزین مصرف شد و میانگین مصرف این فرآورده در تهران ۱۳‌میلیون و ۸۷۱‌هزار لیتر بود. همچنین در هفته گذشته میزان مصرف نفت گاز در کشور نیز افزایش یافت و به ۴۷۲‌میلیون و ۹۰۰‌هزار لیتر رسید. میانگین مصرف این فرآورده نیز در مدت یادشده ۶۷‌میلیون و ۵۵۷‌هزار لیتر بود. در تهران نیز در همین مدت، ۴۴‌میلیون و ۶۰۰‌هزار لیتر نفت گاز مصرف شد و میانگین مصرف آن ۶‌میلیون و ۳۷۱‌هزار لیتر بود.