بیانیه سفارت ایران در اسلام‌آباد برای فروش برق ارزان به هند و پاکستان

سفیر کشورمان در پاکستان اعلام کرد: در ادامه همکاری سه کشور ایران، هند و پاکستان درباره خط لوله انتقال گاز، تهران به اسلام‌آباد و دهلی‌نو پیشنهاد عرضه برق ارزان ارائه کرده است.

به گزارش مهر به نقل از پاک‌تریبون، ماشاءا... شاکری در بیانیه‌ای که روز شنبه در اسلام‌آباد منتشر شد، اعلام کرد که این پیشنهاد در نشستی با وزیر فدرال آب و نیروی پاکستان مطرح شده است و بر اساس آن ایران قصد صادرات برق به پاکستان و هند را دارد. در این دیدار، هر دو طرف با تبادل نظر درباره روابط تجاری دو کشور خصوصا در بخش نیرو در زمینه همکاری در بخش آب و نیرو و تاسیس یک شرکت سرمایه‌گذاری مشترک در این خصوص، به توافق رسیدند. لیقات علی جاتوی وزیر فدرال آب و نیروی پاکستان نیز در این دیدار با بیان اینکه بخش نیروی پاکستان دارای جذابیت بالایی برای سرمایه‌گذاران خارجی است، گفت: هم‌اکنون ۱۶ تولیدکننده نیروگاهی مستقل در پاکستان جمعا ۶۵۰۰مگاوات برق در این کشور تولید می‌کنند.

وی با بیان اینکه تقاضای برق پاکستان در حال رسیدن به ۱۸هزار مگاوات است، تصریح کرد که ظرفیت تولید برق این کشور هم‌اکنون ۱۳ هزار و ۵۰۰مگاوات است و اسلام‌آباد به همین منظور از دولت ایران می‌خواهد در پروژه‌های نیروگاهی پاکستان شرکت کند.