چهارمین جشنواره بین‌المللی و چهاردهمین دوره داخلی نقاشی کودکان و نوجوانان (با موضوع مصرف بهینه آب) دیروز با حضور مهندس پرویز فتاح، وزیر نیرو در سالن آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان افتتاح شد. وی ضمن افتتاح این جشنواره گفت: «امروز به جمع بچه‌ها آمده‌ایم. جمعی که جمع صفا، صمیمیت و دنیای پاک بچه‌ها است و این برای من از ارزش بالایی برخوردار است. امیدوارم رییس‌جمهور هم عذر مرا برای عدم حضور در مجلس بپذیرند».

وزیر نیرو افزود: «مرسوم است که همیشه بچه‌ها را جمع می‌کنند و به آنها درس می‌دهند. اما این بار باید ما بزرگتر‌ها در مکتب بچه‌ها آموزش ببینیم. بچه‌هایی که سیاسی فکر نمی‌کنند و اداری نمی‌اندیشند، چون براساس نهاد خدایی و روح انسانی که خدا در وجودشان نهاده، اندیشه می‌کنند».

مهندس داوود ملایی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران نیز در این مراسم ضمن سخنانی گفت: «حدود یک‌درصد از جمعیت جهان در ایران زندگی می‌کنند در حالی که فقط ۳۶صدم درصد از منابع آب جهان در ایران قرار دارد. در چنین شرایطی برگزاری این نمایشگاه را اقدامی موثر در راستای تحقق مفاهیم مورد نظر می‌دانیم. نقاشی‌هایی که با زبانی زیبا، دلنشین و خلاقانه، نظرات بچه‌ها را پیش روی ما قرار داده است».

آثار فرستاده شده برای چهارمین جشنواره بین‌المللی و چهاردهمین دوره داخلی نقاشی کودکان و نوجوانان ۵۵۴۶ اثر (۴۳۲۷اثر داخلی و ۱۲۱۹اثر خارجی) است. در این جشنواره ۱۷کشور خارجی شرکت داشته‌اند که عبارتند از: سوریه، پاکستان، ترکیه، جمهوری چک، آلمان، مکزیک، ژاپن، یونان، ازبکستان، بوسنی و هرزه‌گووین، سریلانکا، بلغارستان، بنگلادش، هند و گرجستان.