امکانات جدید eBay برای فروشندگان و خریداران اینترنتی

سایت مزایده آنلاین eBay که محلی برای به نمایش در آمدن قیمت محصولات فروشندگان اینترنتی است، خدماتی را برای محصولات پرفروش اینترنتی ارائه کرده است. به گزارش پارس‌آنلاین سایت مزایده آنلاین eBay خدمات جدیدی را با نام eBay Pop معرفی کرده است که نه تنها فهرست پرفروش‌ترین محصولات مشتریان را ارائه می‌کند بلکه به فروشندگان کمک می‌کند تا قیمت محصولات آینده خود را نیز به معرض نمایش بگذارند. این شرکت که به کمک شرکت داده‌پردازی Mpire دست به این اقدام زده است می‌گوید: eBay در این خدمات با امکان تهیه فهرست فروش ارائه به فروشندگان آنلاین کمک می‌کند تا نظام فروش خود را به صورت جمعی برای تمام خریداران آنلاین در سراسر کشور آمریکا ارائه دهند.

این خدمات تسهیلات و اطلاعات مفیدی نیز برای خریداران فراهم می‌کند. خدمات eBay Pop فهرست فروشی از پرفروش‌ترین محصولات فروخته شده در سایت eBay مانند موزیک پلیرها، بازی‌های ویدئویی و اسباب‌بازی‌های پرطرفدار تا محصولات کم‌خریدار مانند کتاب‌های سیاسی و اسباب‌بازی‌های کودکان پیش دبستانی تشکیل داده و در اختیار مراجعه‌کنندگان قرار می‌دهد.

«مت هیولت» رییس هیات‌مدیره Mpire می‌گوید: این سرویس مانند یک فهرست قیمت کوچک برای مشتریان فروشگاه‌ها است.»

eBay Pop پیشنهادهایی را در اختیار مراجعان قرار می‌دهد که با نشان دادن آخرین قیمت اجناس و این که آیا در آینده قیمت این اجناس با افزایش یا کاهش روبه‌رو خواهد بود یا خیر، به آنها کمک می‌کند تا در خریدهای خود با اطمینان بیش‌تری از منافع یا زیان‌های مالی خود آگاه باشند.

مشتریان می‌توانند محصولات پرفروشی را که به صورت ناگهانی با افت قیمت روبه‌رو می‌شوند ببینند. «آلن وینر»، یکی از تحلیلگران گروه گارتنر می‌گوید: «این خدمات مانند ارائه قیمت محصولات در بازار سهام است.» فهرست‌های ارائه شده در طبقه‌بندی‌های مجزایی شامل: مد، وسایل آموزشی، وسائل ورزشی، محصولات چند رسانه‌ای، اسباب‌بازی‌ها و محصولات غذایی و آشامیدنی‌ها عرضه می‌شود.

اجازه استفاده از این خدمات که برای شروع در سایت‌های بزرگ و پربیننده‌ای همچون eBay ارائه شده است، قرار است ظرف یک سال آینده در اختیار شرکت‌های دیگر نیز قرار گیرد تا برنامه‌های کاربردی برای توسعه بازار فروش خود ترتیب دهند.