سرپرست روابط عمومی شرکت ارتباطات سیار گفت: افرادی که گوشی تلفن‌همراه آن‌ها با وضعیت موجود سازگار و فعال است، نیازی به مراجعه به دفاتر خدمات مشترکان شرکت ارتباطات سیار و اعلام شماره سریال گوشی ندارند و تنها افرادی که گوشی آن‌ها فعال نمی‌شود به این دفاتر مراجعه کنند. عباس ابوالفضلی در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان اظهار کرد: به افرادی که قصد خرید گوشی تلفن‌همراه را دارند پیشنهاد می‌کنیم از ۲۰ آبان‌ماه تنها در صورت تست گوشی تلفن‌همراه با سیم‌کارت‌های همراه شرکت ارتباطات سیار و فعال بودن آن اقدام به خرید گوشی کنند، تنها در این صورت است که می‌توانند اطمینان یابند پس از آن با مشکلی پیرامون فعال شدن گوشی خود برخورد نمی‌کنند. ابوالفضلی با بیان این که از اهداف این طرح جلوگیری از ورود تلفن‌همراه قاچاق به کشور است، خاطر نشان کرد: ورود گوشی تلفن‌همراه استفاده نشده همراه مسافر به کشور ممنوع است و افرادی که از خارج از کشور به همراه خود گوشی شخصی می‌آورند حق استفاده از آن را با سیم‌کارت‌های همراه شرکت ارتباطات سیار ندارند.

وی ادامه داد: کسانی که از سیم‌کارت‌هایی بهره‌ می‌گیرند که شرکت ارائه‌دهنده‌ آن‌ها قرارداد رومینگ با شرکت ارتباطات سیار دارند، به محض ورود به کشور سیم‌کارت و گوشی تلفن‌همراه آن در شبکه شرکت ارتباطات سیار شناسایی و فعال می‌شود و نیازی به اعلام شماره سریال تلفن‌همراه به شرکت ندارند.

وی یادآور شد: مشترکانی که تلفن‌همراه آن‌ها فعال نمی‌شود، با مراجعه به اداره‌های شرکت ارتباطات سیار و پر کردن فرم مخصوص آن را به همراه یک نسخه تصویر مدرک شناسایی معتبر به متصدی مربوطه تحویل دهند، در این صورت مشترکان می‌توانند اطمینان داشته باشند که پس از ۲۰ آبان با مشکلی مواجه نمی‌شوند.