استودیوی صدای شهر افتتاح شد

امروز در شهرداری تهران هیچ اطلاعاتی وجود ندارد که به مردم گفته نشود، حتی خود را موظف به دادن تمام اطلاعات می‌دانم. ندادن اطلاعات خلاف قانون و شرع و دسترسی به اطلاعات به طور مساوی برای همه مردم اصلی جدی است. عکس: خبرگزاری مهر

نخستین استودیو شهرداری تهران با همکاری رادیو تهران با عنوان استودیو صدای شهر با حضور دکتر محمدباقر قالیباف شهردار تهران، حسن خجسته معاون صدا، سکینه احمدی مدیر رادیو تهران و اهالی مطبوعات در معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری افتتاح شد.

شهردار تهران در این مراسم با اشاره به مناسبت سیزدهم آبان گفت: «یوم‌ا... ۱۳ آبان روزی مهم در تاریخ ایران است. امروز متعلق به حضرت امام (ره) است، چرا که حضرت امام نقشی برجسته و اساسی در پیروزی انقلاب داشتند. امروز متعلق به شهدای دانش آموز، دانشجو، فرزند امام و شهید فهمیده است. من از زحمات خانم احمدی مدیر رادیو تهران قدردانی می‌کنم، چرا که توانستیم در این روز خجسته این استودیو را افتتاح کنیم.»

دکتر قالیباف خاطرنشان کرد: «دسترسی اطلاعات به طور مساوی برای همه مردم اصلی جدی است و استودیو صدای شهر باید رسالت مهم خود را انجام دهد. رویکرد ما در شهرداری شهروندمداری است و اطلاعات را در اختیار مردم قرار می‌دهیم و این اطلاعات باید به درستی ارائه شود و شهرداری بدون هیچ بهانه‌ای این اخبار را در اختیار مجموعه قرار می‌دهد. اعتمادسازی مهم‌ترین سرمایه است و این اعتماد را باید مسوولان منتقل کنند، چرا که این اعتماد باعث ارتقای منزلت و تداوم کار شهرداری می‌شود.»

سکینه احمدی مدیر رادیو تهران در این مراسم اشاره کرد: «بی تردید هر حرکتی که به سرانجام می‌رسد از تلاش افراد بسیاری نشات می‌گیرد و این قاعده برای راه‌اندازی استودیو صدای شهر نیز استثنا نبود و افراد زیادی برای این استودیو زحمت کشیدند. مسلما اگر کارشناسان فرهنگی، مدیر کل روابط عمومی ‌و امور بین‌الملل شهرداری تهران و مجموعه همکاران در رادیو تهران نبودند، این حرکت امروز انجام نمی‌شد.»

وی ادامه داد: «ضرورت ارائه اطلاعات مورد نیاز شهروندان احساس می‌شد. صدای شهر می‌تواند پل ارتباطی بین مردم و مسوولان شهر باشد و این مساله امروز تحقق پیدا کرده است. استودیو صدای شهر نه صدای شهرداری و نه صدای یک برنامه رادیویی است، بلکه صدای همکاری و صدای یک رسانه مردمی‌است که همزبان شده‌اند. من از تمام همکارانی که در این پروژه شرکت داشتند، قدردانی می‌کنم.»