تعداد وب‌سایت‌های اینترنتی از ۱۰۰میلیون گذشت

جدیدترین آمار جمع‌آوری شده توسط شرکت تحقیقات اینترنتی «نت‌کرفت» (Netcraft) نشان می‌دهد تعداد وب‌سایت‌های اینترنت در پایان ماه اکتبر از مرز یکصد‌میلیون تجاوز کرده است. به گزارش سایت اینترنتی «نت‌کرفت»، در ماه میلادی اکتبر ۳/۵میلیون وب‌سایت به جمع وب‌سایت‌های اینترنت افزوده شد و مجموع تعداد وب‌سایت‌های اینترنت تا روز ۳۱ اکتبر(نهم آبان ماه) به رقم ۱۰۱میلیون و ۴۳۵هزار و ۲۵۳عدد رسید. کارشناسان «نت‌کرفت» عقیده دارند به طور کلی رشد اینترنت در سال ۲۰۰۶ شاهد روندی کاملا استثنایی بوده به طوری که از ابتدای سال تاکنون روی هم بیش از ۲۷میلیون سایت به مجموع وب‌سایت‌های اینترنت افزوده شده است.

این در حالی است که در سال ۲۰۰۵ در مجموع ۱۷میلیون سایت به اینترنت افزوده شد.

نکته جالب این است که تعداد سایت‌های اینترنت در ماه مه سال ۲۰۰۴ پنجاه‌میلیون برآورد شده‌ بود و بدین‌ترتیب ابعاد اینترنت از آن تاریخ تاکنون دو برابر شده است.

به گفته کارشناسان «نت‌کرفت»، رشد روزافزون تعداد وب‌لاگ‌های کاربران خانگی و نیز وب‌سایت‌های تجاری کوچک در ماه‌های گذشته دلیل اصلی رشد قارچ گونه اینترنت بوده که این امر بیشتر به علت ارائه خدمات رایگان میزبانی (Hosting) از وب‌سایت‌ها و وب‌لاگ‌های جدید کاربران توسط شرکت‌های بزرگ اینترنتی به‌ویژه دو شرکت «گوگل» و «مایکروسافت»، رخ داده‌است.

شرکت «نت‌کرفت» نخستین بار در سال ۱۹۹۵ سرشماری از وب‌سایت‌های اینترنت را آغاز کرد که سرشماری انجام گرفته در ماه اوت همان سال تعداد سایت‌های اینترنت را ۱۸هزار و ۹۵۷عدد نشان داده بود.