صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد، «یونیسف»، به تازگی بازی رایانه‌ای جدیدی را برای اطلاع رسانی درباره بیماری ایدز و جلوگیری از گسترش این بیماری در آفریقا در اینترنت ارائه کرده است. به گزارش «بی‌بی‌سی‌نیوز»، این بازی رایانه‌ای به زبان سواحیلی و با نام «شما در این موقعیت چه می‌کنید؟» کاربران را در موقعیت‌های مختلف قرار می‌دهد تا اهمیت رعایت روش‌های ایمنی و همچنین انجام آزمایش‌های تشخیصی لازم را به آنها نشان دهد.

تخمین‌های سازمان ملل متحد نشان می‌دهد حدود ۸۰درصد از نوجوانان جهان راه‌های محافظت از خود در برابر ابتلا به بیماری ایدز را نمی‌دانند.

هم‌اکنون ۲/۳ میلیون کودک در جهان مبتلا به ویروس «اچ‌آی‌وی»، عامل بیماری ایدز هستند که بخش اعظم آنان در کشورهای آفریقایی زندگی می‌کنند.

سازمان یونیسف بازی رایانه‌ای جدید را به علت کاربرد گسترده زبان سواحیلی در آفریقا بدین زبان طراحی کرده است. هم‌اکنون بیش از یکصد میلیون تن در کشورهای آفریقای شرقی از جمله کنیا، تانزانیا، اوگاندا و جمهوری دموکراتیک کنگو به‌این زبان صحبت می‌کنند.

در بازی اینترنتی جدید یونیسف، کاربران می‌توانند مذکر و یا مونث بودن خود را تعیین کرده و با فعالیت‌ها و رفتارهای خطرناکی که احتمال ابتلا به بیماری ایدز را درپی دارد، از نزدیک آشنا شوند.