دنیای اقتصاد - شکست ۲ بر یک استقلال مقابل پرسپولیس برای هوادارانش گران‌تر از یک شکست خشک و خالی تمام شد. استقلال که از آغاز لیگ‌برتر در برابر هیچ تیمی تن به شکست نداده بود، اولین شکست تلخ خود را در هفته هشتم و در مصاف با رقیب دیرینه‌اش تجربه کرد. ورزش

پرسپولیس پس از سه سال دربی را برد

فقط دنیزلی می‌توانست

(پرسپولیس ۲ - استقلال یک )

گل‌ها: مهرزاد معدنچی (۲۳) و مهرداد اولادی (۷۲) پرسپولیس

امیرحسین صادقی (۱۶) استقلال

بازیکنان پرسپولیس: فرشید کریمی، ابوالفضل حاجی‌زاده، شیث رضایی، رابرت ساها، فرزاد آشوبی، الونگ، کریم باقری، مهرزاد معدنچی (مهرداد اولادی ۶۷)، پژمان نوری، حسین بادامکی (داود سیدعباسی ۸۹)، علیرضا نیکبخت (ابراهیم اسدی ۸۵).

سرمربی: مصطفی دنیزلی

بازیکنان استقلال: مهدی رحمتی، علی انصاریان، محمود فکری، پیروز قربانی، امیرحسین صادقی، مهدی امیرآبادی، محمد نوازی (فرزاد مجیدی ۷۸)، محسن یوسفی (اصغر طالب‌نسب ۷۸)، حسین کاظمی، علی منصوریان (علی علیزاده ۶۴) و سیاوش اکبرپور

سرمربی: صمد مرفاوی

داور: آلفونسو پرز

اخطار: حاجی‌زاده، صادقی، فکری و منصوریان

شکل و شمایل جدید پرسپولیس با آن لباس راه‌راه غیرمنتظره‌اش کار دست استقلال داد. در حالی‌که سرخ‌ها آمده بودند بازنده زمین نباشند، پیروزمندانه میدان را ترک کردند. مرد ترک پرسپولیس قبل از بازی گفته بود برگ برنده‌ای رو می‌کند که صدای اعتراضات را بخواباند. دنیزلی بلوف نزد، نشستن کبوتر شانس بر تیرک افقی دروازه پرسپولیس گویای همه چیز بود. اصلا انگار همه عوامل دست به دست هم داده بودند تا پرسپولیس منصفانه برنده دربی ۶۱ شود. بی‌جهت نبود که عابدزاده یکی - دو روز قبل از بازی به خبرنگار ما گفت: «مگر صمد هم مربی شده؟» در این‌که استقلال چوب تفکرات خام سرمربی خود را خورد هیچ شکی نیست. دفاع متزلزل و دروازه‌بان غیرمطمئن استقلال از سوت آغاز تا سوت پایان خبر از شکست این تیم مقابل رقیب همیشگی‌اش می‌داد. یاغی فصل پیش قرمزها آمده بود که کولاک کند اما متاسفانه نه‌تنها نتوانست جور ۱۰ بازیکن دیگر را بکشد، بلکه جور خودش را هم نکشید.

در حالی که اولین گل بازی توسط امیرحسین صادقی برای استقلال به ثمر رسید به نظر می‌رسید استقلال کار را در همان نیمه اول تمام کند، اما تدابیر دنیزلی و گل به موقع معدنچی در همان نیمه باعث شد تا استقلال در دقایق دیگر صرفا به فکر نباختن باشد. در نیمه دوم هم باز دفاع متزلزل و اشتباه جبران نشدنی مهدی رحمتی باعث شادی بازیکنان و هواداران این تیم به معنی به ثمر نشستن دومین گل برای پرسپولیس شد. مهرداد اولادی که روز‌های خوبی را در بازی‌های قبل پشت‌سر نگذاشته بود، ثابت کرد که مربی‌اش می‌تواند در مواقع حساس روی او حساب باز کند.

تعویض ۳ مهاجم پرسپولیس در دقایق پایانی بازی چند فرصت گلزنی برای استقلالی‌ها به وجود آورد، اما مهاجمان گل نزن این تیم فقط در حسرت فرصت‌های از دست رفته آه کشیدند. شکست ۲ بر یک استقلال مقابل پرسپولیس برای هوادارانش گران‌تر از یک شکست خشک و خالی تمام شد. استقلال که از آغاز لیگ‌برتر در برابر هیچ تیمی تن به شکست نداده بود، اولین شکست تلخ خود را در هفته هشتم و در مصاف با رقیب دیرینه‌اش تجربه کرد.