گروه حوادث- مرد پزشکی که به همسرش تهمت‌های ناروا زده بود از سوی قاضی دادگاه به تحمل حبس و شلاق محکوم شد. با محکومیت مرد پزشک به تحمل شلاق و زندان به خاطر تهمت و افترا به همسرش، زن توانست از شوهر خود طلاق بگیرد.

این مرد پزشک ادعا می‌کرد همسرش دارای روابط غیراخلاقی است.

بنا به این گزارش یک زن میانسال با مراجعه به شعبه ۲۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران و بذل مبلغ صدهزارتومان از مهریه خود در برابر هیات قضایی این دادگاه گفت: من دکتر داروساز و از ایرانیان مقیم در کشور عراق بودم که پس از شهادت برادر و پدرم و توقیف تمام اموال‌مان مجبور به ترک خانه و مهاجرت به ایران شدیم. ما همه چیز خود را در جنگ از دست داده بودیم و تنها آبرویم را با خود به ایران آوردم. مردی که در همسایگی ما سکونت داشت از من خواستگاری کرد و من به خاطر تنهایی تصمیم به ازدواج گرفتم. هر دوی ما پزشک بودیم و انتظار داشتم زندگی مشترک خوبی داشته باشیم اما او تنها سرمایه مرا هم نابود کرد و با سوءظن و بدگمانی زندگی مرا تباه کرد. او به تمام حرکات و رفتارهای من با عینک بدبینی نگاه می‌کرد و با تشدید این سوءظن‌ها، او آبرو و حیثیت مرا در محیط خانوادگی، فامیل و محل کار از بین برد و با نامه‌پراکنی و انتشار مطالب کذب و افترا در محیط کار من در ادارات دولتی مرا نابود کرد.

این زن با ناراحتی ادامه داد: پادرمیانی دیگران به قصد نجات زندگی ما و آینده سه فرزندم نیز نتیجه‌ای نداد و من ناچار به طرح شکایت کیفری در دادسرا شدم. همسرم از سوی شعبه ۱۱۴۹ مجتمع قضایی شهید مطهری به تهمت و افترا به تحمل ۸۰ ضربه شلاق و سه ماه حبس محکوم شد و من پس از تایید و اجرای حکم انتظار تنبیه و تادیب شوهرم را داشتم اما او بی‌پرواتر از گذشته مرا به داشتن روابط غیراخلاقی با دیگران محکوم می‌کرد و این موضوع باعث ناراحتی فرزندان‌مان شده بود.

تصمیم به جدایی از همسرم گرفتم و با فرزندانم که دانشجو و تحصیل کرده بودند مشورت کردم. چاره‌ای نبود و دیگر بیش از این نمی‌توانستیم این رسوایی را تحمل کنیم. به خاطر سوء رفتار و معاشرت همسرم تقاضای طلاق کردم و قاضی شعبه ۲۷۲ دادگاه خانواده تهران به درخواست من حکم طلاق را صادر کرد. با صدور این حکم من حق داشتم تا با انتخاب نوع طلاق و مراجعه به یکی از دفاتر طلاق رسما از همسرم جدا شوم اما همسرم نسبت به این حکم اعتراض کرده و جدایی‌مان را به خاطر آینده فرزندان مشترک به صلاح ندانسته و تقاضای نقض این حکم را کرده است.

این زن گفت: مهریه من ۵۰۰هزار تومان است که طبق بند ب عقدنامه‌ام مبلغ صدهزار تومان آنرا می‌بخشم و با وکالت از سوی همسرم در قبول بذل این مقدار، تقاضای تایید حکم طلاق را دارم.

قاضی کرباسچی، رییس شعبه ۲۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران و عارفه مدنی و زرگری، مستشاران این دادگاه با دستور ثبت لایحه دفاعیه این زن به زودی حکم نهایی این پرونده جنجالی را صادر خواهند کرد.