جزئیات دستگیری 2باند کلاهبرداری

فرمانده انتظامی استان تهران از دستگیری یک کلاهبردار حرفه‌ای خبر داد و گفت: این کلاهبردار با همکاری همدستانش ۵۰۰میلیون تومان کلاهبرداری کرده بود. سردار زارعی افزود: با شناسایی و دستگیری این کلاهبردار در ۳۰مهرماه ۴عضو دیگر این باند که در تهران و شهرهای شمالی کشور مخفی شده بودند شناسایی و دستگیر شدند.

وی افزود: اعضای این باند کلاهبردار تاکنون به ۵۰۰میلیون تومان سرقت از جواهرفروشان کرجی اعتراف کرده‌اند.

فرمانده انتظامی استان تهران سپس در بخش دیگری از صحبت‌هایش از دستگیری یک جاعل حرفه‌ای و سابقه‌دار که با جعل مهرهای ارگان‌ها و نهادهای مختلف چک‌های مسروقه را نقد می‌کرد خبر داد و در تشریح این ماجرا گفت: ۲۹مردادماه امسال ماموران پلیس آگاهی کرج از طریق مخبران مطلع شدند مرد ۳۸ساله‌ای با جعل مهرهای بعضی از اشخاص و نهادها و از جمله افسران ارشد انتظامی استان تهران (راهنمایی و رانندگی) دست به اعمال مجرمانه می‌زند.

وی افزود: به دنبال دریافت این گزارش، با توجه به حساسیت موضوع، تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی تشکیل و تحقیقات برای دستگیری متهم آغاز شد.

سردار زارعی ادامه داد: ماموران پلیس در جریان این تحقیقات و بررسی‌ها دریافتند نامبرده «علی» با کمین در مقابل بانک‌ها و صرافی‌ها با شناسایی افرادی که پول و تراول‌چک‌های زیادی با خود حمل می‌کنند، آنان را تعقیب و در یک فرصت مناسب از آنان سرقت و سپس با استفاده از مهرهای جعلی اقدام به نقد کردن چک‌های مسافرتی مسروقه می‌کند.

رییس پلیس استان تهران اضافه کرد: تعقیب و مراقبت از متهم ادامه داشت تا اینکه ۲۷مهرماه گذشته وی در حین ارتکاب جرم در حصارک کرج، با شلیک ۲۶ گلوله از سوی پلیس دستگیر شد.

وی با بیان اینکه در بازرسی از منزل متهم انواع مهرها و پلاک‌های خودرو و همچنین، اسناد و مدارک جعلی کشف و ضبط شده است، افزود: متهم تاکنون و در جریان بازجویی‌های پلیسی علاوه بر جعل انواع مهر ادارات دولتی و اشخاص، به ۴۰فقره سرقت از مشتریان بانک‌ها و صرافی‌ها و لوازم داخل خودرو اعتراف کرده است.

زارعی با اشاره به اینکه هنوز پرونده متهم در پلیس آگاهی بسته نشده است، تصریح کرد: از آنجایی که احتمال دارد این سارق و جاعل حرفه‌ای در سرقت‌های بیشتری دست داشته باشد تحقیقات از وی ادامه دارد.

فرمانده انتظامی استان تهران در ادامه از یک باند ۵نفره کلاهبرداری خبر داد و در تشریح آن گفت: ۳۰شهریورماه سال جاری شخصی با مراجعه به کلانتری آدران ادعا کرد که فردی به بهانه فروش سکه‌های زیر خاکی و اشیای عتیقه وی را فریب داده و پس از آنکه او را به جاده شمال کشانده با تهدید اسلحه ۱۰میلیون وجه نقدش را به سرقت برده است.

وی اضافه کرد: با شکایت طلافروش کرجی تیمی از کارآگاهان پلیس کرج به سرکردگی سرهنگ «میرمطهری»، رییس آگاهی کرج، مسوول رسیدگی به پرونده شدند که در بررسی‌های انجام شده از سوی این تیم مشخص شد، از ۱۵جواهرفروش دیگر کرجی به همین شیوه سرقت شده است.زارعی افزود: بدین ترتیب با چهره‌نگاری از مردان کلاهبردار، هویت یکی از آنان به نام علی که سرکرده باند و از افرادی سابقه دار است شناسایی شد.