آغاز فیلمبرداری فیلم سینمایی «پاداش سکوت»

نگاه سوم - فیلمبرداری فیلم سینمایی «پاداش سکوت» به کارگردانی مازیار میری دیروز در کرج آغاز شد. در مراسم افتتاحیه این فیلم، جواد شمقدری، معاون هنری رییس جمهور و دکتر کازرونی امام جمعه کرج و جمعی از فرزندان سرداران شهید حضور داشتند.

مازیار میری کارگردان «پاداش سکوت» در سخنانی با اشاره به شکل‌گیری ایده این فیلم گفت: روزی در تاکسی مسیری را طی می‌کردم که مسافری آدرس خیابانی را با نام شهید داد که راننده آنجا را نمی‌شناخت. دقت کردم دیدم ما یادمان رفته که این افرادی که نامشان بردیوارها خورده است کسانی هستند که باعث شدند ما آرامش داشته باشیم.

وی افزود: «یحیی» قصه من آدمی است که جان و آبرویش و حتی آینده زندگی‌اش را می‌گذارد تا ۱۱ نفر از گردان دیگر زنده بمانند. پرویز پرستویی بازیگر اصلی این فیلم هم با اظهار خرسندی از اینکه فرصت حضور در این فیلم را پیدا کرده است، تاکید کرد: سینمای دفاع مقدس یکسری موضوعات دارد که هنوز دست نخورده باقی مانده‌اند. متاسفانه به موضوعاتی پرداخته می‌شود که نخ‌نما شده و آدم‌ها اکراه دارند، محکم پای آنها بایستند.

وی تاکید کرد: ‌همان طور که می‌خواهیم مردمانی یادشان نرود که چنین افتخارآفرینانی بودند، جامعه‌ هنری هم باید در حفظ این ارزش‌ها تلاش کند.

در ادامه جواد شمقدری نیز در سخنانی سینمای دفاع مقدس را گنجینه‌ای دانست که از این پس رشد خواهد کرد و بچه‌های بعد از جنگ، وارد آن خواهند شد.

وی اظهار داشت: همانند مازیارمیری که ورودش را به این حیطه خوش آمد می‌گویم، دفاع مقدس صاحب ویژه‌ای ندارد و کل بشریت صاحب آن است و هنرمند حق دارد وارد این مقوله شود.

در این مراسم فرزندان شهیدان فکوری، عباس پور، محمدی عراقی،‌ دادمان، کریمی، معصومی و تندگویان از حاضران در مراسم افتتاحیه فیلمبرداری فیلم «پاداش سکوت» بودند ضمن اینکه محمدحسن برزیده نیز در این مراسم حضور داشت.

فرزند شهید فکوری به نمایندگی از سایرین، کلید آغاز فیلمبرداری «پاداش سکوت» را که در زیر آب با حضور پرویز پرستویی گرفته می‌شد، زد و کار فیلمبرداری فیلم به صورت رسمی آغاز شد تا برای حضور در جشنواره فیلم فجر سال جاری آماده شود.

در «پاداش سکوت» که توسط بهرام بدخشانی فیلمبرداری می‌شود و فیلمنامه‌اش نوشته فرهاد توحیدی است، پرویز پرستویی، رضا کیانیان، مهتاب کرامتی، پریوش نظریه، فرهاد اصلانی، شبنم مقدمی، جعفر والی و سیما تیرانداز به ایفای نقش می‌پردازند.

بنا براین گزارش، صحنه‌ای که دیروز به عنوان پلان اولیه فیلمبرداری شد مربوط به فلاش‌بک داستان است که در فینال فیلم اتفاق می‌افتد و داستان «پاداش سکوت» در تهران سال ۸۵ می‌گذرد.