وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره حضور خود در مجلس شورای اسلامی در هفته آتی برای پاسخگویی به سوالات کمیسیون صنایع و معادن گفت: قرار بود بعد از عید فطر در مجلس حاضر شوم، اما به دلیل تعطیلات این امر امکان پذیر نشد، از این رو باید به سوالی درباره قطعی ارتباطات فیبر نوری کشور که چندی پیش اتفاق افتاد و به سوال نماینده لرستان درباره توسعه مخابرات منطقه‌ای و شهری این استان پاسخ دهم. به گزارش ایسنا، محمد سلیمانی درباره کیفیت سرویس‌دهی اپراتورهای تلفن همراه و مقایسه آنها اظهار کرد: کیفیت یکی از دغدغه‌های اصلی وزارت ارتباطات است، در این زمینه در حال برنامه‌ریزی هستیم اما هنوز به حد مطلوب نرسیده‌ایم،‌ چرا که این امر دانش و نیروی انسانی کارآمد خاص خود را می‌طلبد.

سلیمانی با اشاره به این که هنوز اپراتورهای قوی در کشور پا نگرفته‌اند، تصریح کرد: اپراتور دوم تلفن همراه تازه شروع به کار کرده و باید به آن فرصت داد و مردم نیز تحمل کنند اپراتور جدید خدمت خود را عرضه کند تا در نتیجه بتواند روز به روز کیفیت کار خود را افزایش دهد، چرا که هر اپراتوری با محدودیت خاص خود مواجه است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین درباره پوشش جغرافیایی ایرانسل تصریح کرد: هر شبکه‌ای در شروع کار خود به پوشش جغرافیایی کامل نیاز ندارد و نمی‌تواند به یک باره پوشش کامل ایجاد کند.

وی افزود: شبکه ایرانسل در تهران، تبریز و مشهد شروع به کار کرده است و در مرحله ابتدایی قرار دارد، لذا در حال حاضر امکان برقراری پوشش جغرافیایی کامل را ندارد، مردم باید بدانند ممکن است طی هفت تا هشت ماه آینده این پوشش جغرافیایی کامل نباشد، باید تحمل کنیم هرچه پیش‌تر می‌رویم این پوشش جغرافیایی کامل شود.