بدون مرز

«اره ۳» صدرنشین جدول فروش شد

قسمت سوم فیلم ترسناک «اره» در نخستین هفته نمایش با کسب ۱۴میلیون دلار صدرنشین جدول فروش منطقه آمریکای‌شمالی شد. این اثر که همزمان با سومین هفته هالووین به نمایش درآمد مهمان ۳هزار و ۱۶۷ سالن سینما شد. قسمت دوم این مجموعه اکتبر گذشته ۱۲میلیون دلار فروخت. با توجه به اینکه فروش این اثر در روز نخست بیش از ۱۴‌‌میلیون دلار بود، کارشناسان پیش‌بینی کردند که این فیلم در نهایت به فروش ۳۳ تا ۳۵‌‌میلیون دلار دست می‌یابد.قسمت نخست این مجموعه سال ۲۰۰۴ روانه سالن‌های سینما شد و در نخستین هفته نمایش ۱۸‌‌میلیون دلار فروش کرد. موفقیت این اثر در گیشه راه را برای ساخت دو قسمت بعدی هموار کرد. «اره‌۲» با بودجه ۴‌‌میلیون دلاری ساخته شد، اما در هفته نخست اکران با کسب بیش از ۳۰‌‌میلیون دلار شگفتی آفرید.«اره ۳» برای دستیابی به جایگاه نخست جدول رقیب چندانی نداشت. چرا که دو فیلم «پرستیژ» و «مردگان» روز جمعه کمتر از ۳میلیون دلار فروختند. از دیگر آثاری که این هفته به نمایش عمومی درآمد می‌توان به «آتش را بگیر»اشاره کرد، که نتوانست در میان ۱۰فیلم پرفروش جدول جایگاهی را از آن خود کند. مسیح سیاهپوست می‌شود

تصویر حضرت مسیح با تاجی از خار و خاشاک که از صلیب آویزان شد، برای همگان آشنا است، اما مسیح در فیلم جنجال برانگیز جدیدی که درباره‌اش ساخته شده، سیاهپوست است.

این نخستین بار در سینمای جهان است که مسیح به عنوان شخصی سیه چرده به تصویر کشیده می‌شود.«استفن پروترو» رییس دپارتمان مذهبی دانشگاه بوستون می‌گوید: «این که مسیح چه شکلی بوده، همیشه موضوع بحث و بررسی کارشناسان سراسر جهان قرار گرفته است. فرهنگ‌های مختلف وی را با چهره‌های متفاوتی به تصویر کشیده‌اند. او در ژاپن شبیه ژاپنی‌ها و در آفریقا سیه چرده است، اما در آمریکا همیشه سفید بوده است، مثل تصویری که «داوینچی» در «شام آخر» از وی ارائه داده است.برخی متخصصان معتقدند، سیاه بودن مسیح در این فیلم، در واقع پاسخ جامعه سیاهان به مظالمی است که از جانب سفید پوستان بر آنها رفته و این گونه از خود اعاده حیثیت می‌کنند.«جان کلود لامور» کارگردان این فیلم، اعتقاد دارد: این فیلم فقط می‌تواند، تاثیر مثبتی داشته باشد.«لامور» که خودش نیز نقش مسیح را بازی می‌کند، نگارش و سرمایه گذاری فیلم را انجام داده است.

«کوئنسی جونز» در تیم مشاوره المپیک ۲۰۰۸

«کوئنسی جونز»، خواننده آمریکایی قرار است به گروه دو نفره مشاوران هنری جشن‌های افتتاحیه و اختتامیه بازی‌های المپیک سال ۲۰۰۸ بپیوندد. به گزارش شبکه تلویزیونی ای‌بی‌سی«کوئنسی جونز»، آهنگ‌ساز آمریکایی برنده جایزه گرمی در این گروه در کنار «استیون اسپیلبرگ» و «انگ لی» مشاوره فرهنگی، هنری مراسم افتتاحیه و اختتامیه المپیک ۲۰۰۸ پکن را به عهده خواهد داشت. جونز ۷۳ ساله همچنین ساخت موسیقی اصلی بازی‌های این دوره از المپیک را سرپرستی خواهد کرد.