گروه حوادث - پسر جوانی که با معرفی خود تحت عنوان مامور، قصد اخاذی از سرنشینان یک خودرو را داشت به ۲۷ماه زندان و پرداخت جزای نقدی محکوم شد. پس از صدور حکم این جوان از قضات دادگاه تجدیدنظر، تقاضای ارفاق در مجازات را کرد اما هیات قضات این دادگاه پس از بررسی ده سابقه کیفری، متهم او را مستحق تخفیف تشخیص ندادند.

ساعت ۲۲ و ۳۰دقیقه شب ۵آذرماه سال گذشته ماموران پلیس کلانتری ۱۲۵ یوسف‌آباد در حین گشت‌زنی در خیابان چهارم متوجه تجمع تعدادی از مردم و درگیری دو جوان شدند. ماموران پس از بازداشت دو پسر جوان به تحقیق در مورد علت درگیری پرداختند. پسر جوان ۲۲ساله‌ای که دانشجو بود، گفت: به همراه خواهر و دختر خاله‌ام در حال خوردن بستنی داخل ماشین‌ام بودیم که راننده یک دستگاه پژو با معرفی خود تحت عنوان مامور در حالی که بی‌سیم در دست داشت از من گواهینامه‌ام را خواست. او به خاطر نداشتن گواهینامه و سوار کردن دو دختر جوان قصد اخاذی از مرا داشت و من از او حکم و کارت شناسایی‌اش را خواستم اما با مشاهده حکم او پی بردم که جعلی است و وقتی او تصمیم به فرار گرفت با هم گلاویز شدیم.

ماموران گشت پلیس به بازرسی از خودروی پژو مامور قلابی پرداختند و یک دستگاه آنتن بی‌سیم، چراغ گردان، گاز اشک‌آور، معرفینامه جعلی بنیاد شهید و فعالیت در پایگاه بسیج و یک برگ لیست مبالغ اخاذی شده از مردم از داخل خودروی وی کشف کردند.

پلیس در بررسی محتوای جیب وی یک کارت ملی کشف کرد که متهم اقرار کرد متعلق به شخصی است که در پل مدیریت به بهانه بلند بودن صدای ضبط ماشین‌اش به عنوان مامور از او گرفته است.

پس از تشکیل پرونده در شعبه ۸ بازپرسی دادسرای ناحیه یک شمیران با دستور قضایی اتومبیل متهم به پارکینگ منتقل شد و متهم تحت بازجویی قرار گرفت. تحقیقات پلیس حاکی از آن بود که خودروی متهم سابقه توقیف قضایی نیز دارد. متهم در بازجویی‌ها ضمن اعتراف به چهار فقره سابقه کیفری خود گفت: سه هفته قبل از زندان آزاد شدم و پس از ترخیص خودروام باز شروع به اخاذی از مردهای جوان به عنوان مامور کردم و هفته قبل نیز سوار بر موتور سیکلت اقدام به اخاذی از چند راننده خودروهای مدل‌بالا کردم.

بازپرس پرونده این جوان را به خاطر اخاذی، غصب عنوان و جعل اسناد با قرار وثیقه پنجاه‌میلیون ریالی بازداشت و روانه زندان کرد.

پس از صدور قرار مجرمیت پرونده به شعبه ۱۱۴۷ دادگاه عمومی تهران ارجاع شد و قاضی دادگاه با توجه به اقرار متهم و گزارش پلیس و کیفرخواست صادر شده از سوی دادسرا این پسر جوان را به خاطر غصب عنوان و جعل اسناد و احکام بسیج و بنیاد شهید به تحمل ۲۷ ماه زندان و به خاطر استفاده از سند مجعول به پرداخت ۵میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق‌ دولت محکوم کرد.

پس از صدور این رای متهم نسبت به مجازات در نظر گرفته شده اعتراض و تقاضای بررسی پرونده در دادگاه تجدیدنظر استان تهران را کرد.

قاضی علی‌اصغر تشکری، رییس شعبه ۳۹ دادگاه تجدیدنظر و سیدمحمد دهنوی، مستشار دادگاه با بررسی سوابق کیفری این مامور قلابی از آنجا که او دارای ده مورد سوءسابقه در زمینه سرقت اسلحه، جعل عنوان، اخاذی از مردم، کلاهبرداری و دخالت در مشاغل دولتی نیروی انتظامی بود او را مستحق تخفیف و ارفاق ندانستند و حکم دادگاه بدوی را عینا مورد تایید قرار دادند.با تایید حکم این جوان که تنها سه هفته از آزادی او از زندان می‌گذشت به خاطر تکرار جرائم و تخلفات‌اش دوباره روانه زندان شد و برای ۲۷ماه دیگر باید در زندان تحمل کیفر کند.