رییس کل سازمان نظام پرستاری کشور گفت: حدود ۶۰‌درصد پرستاران عضو سازمان نظام پرستاری در انتخابات این سازمان شرکت کردند و نتایج نهایی آرای آنان در شهرهای مختلف کشور ظرف ۴۸ ساعت آینده اعلام می‌شود. غضنفر میرزابیگی در گفت‌وگو با فارس افزود: بیشترین مشارکت پرستاران در شهر مشهد بود که بیش از ۶۵‌درصد پرستاران واجد شرایط این شهر که بالغ بر ۱۱۰۰ نفر بودند در پای صندوق‌های اخذ رای حاضر شدند که این تعداد نسبت به آرای این شهر در نوبت قبلی حدود ۴۰‌درصد افزایش داشت و از نظر تعداد حتی از آرای تهران با بیش از ۶‌هزار پرستار واجد شرایط که حدود‌هزار نفر شرکت کننده داشت نیز بیشتر بود.

وی گفت: در شهر تهران کمترین مشارکت و حضور پرستاران در این انتخابات مشاهده شد که تعطیلات چند روز قبل از انتخابات نیز در این زمینه بسیار موثر بود.

میرزابیگی افزود: در شهر مشهد که بنده نیز از این شهر کاندیدا بودم، با کسب ۹۲۸ رای از حدود ۱۱۰۰ رای ماخوذه بیشترین آرا را کسب کردم که این تعداد بیشترین آرا ماخوذه در کل کشور نیز هست.

وی گفت: صحت انتخابات در شهر مشهد از سوی هیات نظارت بر انتخابات تایید شده است و با تایید صحت انتخابات در شهرهای دیگر نیز طی ۴۸ ساعت آینده نتایج انتخابات نظام پرستاری در ۸۸ شهر کشور اعلام خواهد شد.

وی افزود: ۵۳‌هزار نفر عضو سازمان نظام پرستاری می‌توانستند در این انتخابات شرکت کنند، اما با توجه به اینکه این انتخابات در ۱۰ شهر کشور به علت به حد نصاب نرسیدن تعداد کاندیداها برگزار نشد در مجموع حدود ۴۵‌هزار نفر واجد شرایط رای دادن در کشور بودند که تقریبا ۶۰‌درصد آنها در این انتخابات شرکت کردند.