به اعتقاد یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ریشه گرانی‌ها در عدم تناسب عرضه و تقاضا، بی‌تفاوتی و بی‌توجهی به اجرای وظایف قانونی و عدم کنترل و نظارت است. ناصر عاشوری، نماینده مردم فومن در خانه ملت با ملموس دانستن گرانی‌ها و با تاکید بر پیگیری‌های مجلس مبنی بر حل معضل گرانی‌ها در جامعه گفت: کمیسیون اقتصادی مجلس چندی پیش با دعوت از وزرا و مسوولان ذی‌ربط و با اشاره به آمار و عدد و ارقامی را که بر اساس شاخص‌ها توسط بانک مرکزی اعلام شده بود، مساله گرانی‌ها را پیگیری کرد و مسوولان هم افزایش بی‌رویه قیمت را در برخی کالاها قبول کردند، اما متاسفانه مساله به همین‌جا ختم شد و با عدم پیگیر نبودن جدی مسوولان، مقام معظم رهبری شخصا در خصوص معضل پیش آمده به دولت هشدار داد. وی قصور اصلی را متوجه دستگاه‌های اجرایی و دولت دانست و گفت: دستگاه‌های اجرایی و نظارتی با وجود در اختیار داشتن ابزار به وظایف قانونی خود عمل نکرده و مردم را به امان خدا رها کرده‌اند. این عضو فراکسیون وفاق مجلس با تاکید بر این‌که بدون کنترل و نظارت نمی‌توان بر اوضاع بازار احاطه داشت، تصریح کرد: عرضه، تقاضا و تولید از جمله عوامل مهم در امور اقتصادی هستند، اما متاسفانه کنترل و نظارتی بر آنها وجود ندارد.

به اعتقاد عاشوری، بهتر است که مسوولان هفته‌ای یک بار شخصا برای خرید روزانه بروند تا بفهمند که شرایط بازار به چه سمتی پیش می‌رود.

وی در پایان تاکید کرد: با تنظیم عرضه و تقاضا و اجرای صحیح قانون می‌توان سودجویی و سوءاستفاده‌گری را از میان برداشت و در عین‌حال تورم را کنترل کرد.