پیشنهاد دیدار اعضای کمیسیون ویژه اصل۴۴ مجلس با رییس‌جمهوری و رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام برای مذاکرات در خصوص راهکارهای اجرایی اصل۴۴ در جلسه اخیر این کمیسیون به تصویب اعضا رسید. دبیر کمیسیون ویژه اصل۴۴ مجلس در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر درخصوص آخرین مصوبات کمیسیون اصل۴۴ مجلس، گفت: در جلسه این هفته کمیسیون، پیشنهاد دیدار اعضای کمیسیون با رییس‌جمهور و رییس‌ مجمع تشخیص مصلحت نظام برای مذاکرات درخصوص راهکارهای اجرایی اصل ۴۴ به تصویب اعضا رسید.

سیدکاظم دلخوش افزود: در این جلسه همچنین اعضا بر سر تشکیل کمیته‌های فرعی به منظور بررسی دقیق‌تر و تخصصی‌تر ابعاد مختلف سیاست‌های اصل ۴۴ به تفاهم رسیدند. وی عملیاتی کردن راهکارها،تفکیک قوانینی که با اصل ۴۴ همخوانی دارد و اصلاح قوانین مغایر را جزو دیگر مصوبات این کمیسیون اعلام کرد و اظهار داشت: در این جلسه مقرر شد با همکاری دولت قوانین جدیدی برای اجرایی شدن سیاست‌های اصل۴۴ تصویب شود.

دبیر کمیسیون ویژه اصل ۴۴ مجلس با بیان اینکه اصلاح قانون تجارت، قانون پیشگیری از انحصارات و قانون کار در دستور این کمیسیون قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: تلاش مجلس این است که کلیه مقدمات لازم برای عملیاتی شدن اصل۴۴ در یک قانون جامع تدوین و تصویب شود.

دلخوش به گزارش وزیر امور اقتصادی و دارایی به کمیسیون ویژه اصل۴۴ مجلس اشاره کرد و گفت: در این گزارش، وی به اقدامات انجام شده در زمینه سهام عدالت و تشکیل تعاونی‌های شهرستان‌ها پرداخته است.