تعاونی‌ها به شرط داشتن حساب در صندوق تعاون و در گردش بودن سپرده‌هایشان می‌توانند بدون هیچ محدودیتی از صندوق تعاون وام بگیرند. به گزارش «ایسنا»، دکتر اکبر علی‌گلی، مدیرکل تعاون استان تهران گفت: در راستای برنامه‌های اداره کل تعاون تهران امسال باید ۲۶هزار فرصت شغلی واقعی ایجاد شود که تاکنون ۲۴هزار نفر شغل واقعی به وجود آمده است و این مساله نشانگر آن است که از برنامه پیش‌بینی شده جلوتریم.

وی افزود: تا پایان سال‌جاری ۳۷۰۰شرکت تعاونی باید راه‌اندازی شود که با تشکیل ۱۱۰۰شرکت تعاونی موافقت شده و آنها بیش از ۴۳هزار فرصت شغلی به وجود می‌آورند. علی‌گلی در ادامه از تشکیل و راه‌اندازی کمیته‌ای تحت عنوان شورای حل اختلاف برای رفع مشکلات و اختلافات تعاونی‌ها خبر داد و گفت: این کمیته هفته آینده آغاز به کار می‌کند. مدیرکل تعاون استان تهران در ادامه به پرسش‌های برخی از تعاونی‌های مسکن درباره اعطای وام و تسهیلات از صندوق تعاون پاسخ داد.

وی گفت: صندوق تعاون منبع مالی تعاونی‌هاست و اگر تعاونی‌ها در آنجا حساب داشته باشند به شرط در گردش بودن سپرده‌شان می‌توانند وام و تسهیلات دریافت کنند ضمن آنکه صندوق تعاون هشت برابر مانده حساب و میانگین موجودی را وام می‌دهد. علی‌ گلی با بیان اینکه ۱۸هزار تعاونی در سطح استان تهران وجود دارد، گفت: اگر هر کدام از این تعاونی‌ها یک میلیون تومان حساب بانکی خود را در صندوق تعاونی بگذارند رقم بالایی می‌شود ولی در حال حاضر صندوق تعاون با محدودیت منابع‌ روبه‌رو است.

مدیرکل تعاون استان تهران با اشاره به معرفی ۱۱۰میلیارد تومان عقد قرارداد بانکی در شش‌ماه اول سال افزود: از این میزان ۵۸میلیارد تومان در بانک‌ها مصوب شده و ۲۰میلیارد تومان آن را دریافت کردیم و براساس آن می‌توانیم به تعاونی‌ها وام بدهیم.