احمدی‌نژاد: در جلسه هیات دولت یک تصمیم انقلابی برای این استان گرفته خواهد شد، به گونه‌ای که ما مسائل تهران را به دو بخش شرق و غرب مجزا و سعی خواهیم کرد تصمیمی‌گرفته شود که در بودجه‌ریزی و تصمیم گیری‌های منطقه نوعی استقلال به‌وجود آید تا این منطقه به سرعت رشد کند و رشد آن در کل ایران محسوس شود

ما امروز ماموریت داریم که ایران را بسازیم و ساختن کشور نیازمند کار و تلاش و اجرای عدالت است

ملت به دولت رای داده که دست‌های فاسد را از اموال عمومی قطع کند.

متاسفانه بخش زیادی از امکانات و منابع مالی کشور در اختیار یک قشر خاص قرار گرفته و نام آن توزیع ثروت عنوان شده است

بدخواهان القا می‌کنند که شما نمی‌توانید و ما را تهدید به تحریم اقتصادی می‌کنند، اما باید گفت شما ۲۷ سال است که ملت ما را تحریم اقتصادی کرده‌اید و از فروش کوچکترین قطعه‌ای که گرهی از مشکل صنعت و کشاورزی ما را بگشاید، خودداری می‌کنید احمدی‌نژاد در بیستمین سفر استانی دولت اعلام کرد

اقدامات دولت برای آبادانی شهرهای استان تهران

دکتر احمدی‌نژاد با بیان اینکه ملت ایران را به تحریم اقتصادی تهدید می‌کنند، تاکید کرد: ملتی که با اکتفا به جوانان خود و با توکل به خدا توانست بر قله‌های انرژی هسته ای دست پیدا کند، خواهد توانست ایران عزیز را شایسته ملت ایران بسازد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود احمدی‌نژاد در ادامه بیستمین سفر استانی هیات دولت به شهرستان‌های تابعه استان تهران عصر پنجشنبه در جمع مردم دماوند این منطقه را منطقه رویش ایمان، عرفان ، مجاهدت و تقوا خواند و گفت: تقوا نتیجه بندگی خداوند است و بندگی اکسیر الهی شدن بندگی ماده اصلی وصول حضرت حق است.

وی با بیان اینکه امروز آنچه از عزت و عظمت و شرافت داریم از ناحیه خداوند و برکت وجود پیامبر اعظم و اهل بیت گرامی‌پیامبر(ص) است، تصریح کرد‌: اگر امروز ملت ما مهرورز و دوستدار بشریت و سرشار از عاطفه و مودت است و ملت ما خواهان پیشرفت و تعالی مادی و معنوی و پرچمدار عدالت هست و به حق خود قانع و مقتدر در برابر زورگویان می‌ایستد و فریاد عدالت خواهی را در جهان طنین افکنده است، از برکات ماه مبارک رمضان و پیروی از پیامبر و برکات قرآن است که باید قدر آن را بشناسیم.

رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود مسیر ملت ایران را منطبق با آهنگ هستی دانست و گفت‌: مسیری غیر از این مسیر جز سقوط و تباهی حاصلی نخواهد داشت خارج از این مسیر فقط جدال و تبعیض است. خودخواهی‌ها، ناامنی‌ها، تهدیدها، جنگ‌ها و بی منطقی‌ها و بی عقلی‌ها نتیجه خروج از این مسیر است.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه اثبات این موارد نیازمند دلیل نیست خاطرنشان کرد‌: انسان‌ها را می‌کشند و پرچم انسان دوستی بلند می‌کنند، حقوق ملت‌ها را ضایع می‌کنند اما ادعای حقوق بشر می‌کنند.

وی همه جنایات را دلیل دوری برخی قدرت‌ها و انسان‌ها از مسیر انبیا دانست و گفت‌: این اتفاقات به خاطر جدایی از عدالت خواهی و خداپرستی است. پیام ما به قدرت‌ها این است که آدم کشی کافی است. ما می‌گوییم به راه خدا برگردید. برگشت به راه خدا برگشت به راه عدالت، محبت و مهرورزی نسبت به ملت‌ها و رعایت حقوق آنان است.

احمدی‌نژاد افزود‌: بهتر نیست از این مسیر برگردید و به مسیر عدالت بیایید؟ این دعوت ملت ایران و همه مسلمانان آزادی خواه است.

وی با بیان اینکه انتظار داریم آنان این دعوت به حق ملت ایران را پاسخ مثبت دهند، تصریح کرد‌: بدانند اگر به این دعوت ملت ایران که دعوتی الهی است پاسخ مثبت ندهند سرنوشت آنان جز سرنوشت فرعون، نمرود و دست‌نشاندگان آنان مانند صدام نخواهد بود.

رییس‌جمهوری افزود‌: امروز ملت ایران همدل و متحد با توکل بر خدا ایستاده است و با قانونمندی از همه حقوق خود حفاظت خواهد کرد اما بدانند ذره‌ای از حقوق خود در همه زمینه‌ها عقب نشینی نخواهد کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ساختن ایران را ماموریتی بزرگ خواند و گفت‌: بدخواهان القا می‌کنند که شما نمی‌توانید و ما را تهدید به تحریم اقتصادی می‌کنند، اما باید گفت شما ۲۷ سال است که ملت ما را تحریم اقتصادی کرده‌اید و از فروش کوچکترین قطعه‌ای که گره‌ای از مشکل صنعت و کشاورزی ما را بگشاید خودداری می‌کنید.

رییس‌جمهوری افزود: ملتی که با اکتفا به جوانان خود و با توکل به خدا توانست بر قله‌های انرژی هسته‌ای دست پیدا کند، خواهد توانست ایران عزیز را شایسته ملت ایران بسازد.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه برخی از شهرستان‌های اطراف تهران در سایه تهران فراموش شده اند و مشکلات تهران به آن شهرها منتقل شده تصریح کرد‌: باید با همکاری این رابطه یکسویه را قطع کنیم. دماوند یک شخصیت مستقل دارد و نقش ممتازی در ساختن ایران دارد.

رییس‌جمهوری در ادامه خاطرنشان کرد‌: در جلسه هیات دولت یک تصمیم انقلابی برای این استان گرفته خواهد شد به گونه‌ای که ما مسائل تهران را به دو بخش شرق و غرب مجزا و سعی خواهیم کرد تصمیمی‌گرفته شود که در بودجه‌ریزی و تصمیم گیری‌های منطقه نوعی استقلال بوجود آید تا این منطقه به سرعت رشد کند و رشد آن در کل ایران محسوس شود.

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود تصمیم گیری در مورد صنعت، اشتغال و احداث ورزشگاه برای جوانان را از جمله تصمیمات مهم برای شهرستان دماوند خواند و گفت‌: دولت امسال بودجه شهرستان دماوند را نسبت به سال گذشته ۵۵‌درصد افزایش داده که امیدواریم این افزایش با قطع همه نابرابری‌ها سالانه ادامه یابد تا دماوند به نقطه مطلوب برسد.

وی افزود‌: دولت تصمیمی ‌که در مورد اشتغال گرفته و در حال اجرا است توزیع عادلانه تسهیلات ارزان قیمت است و برای اشتغال جوانان دماوند ۵۰میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت در نظر گرفته شده که این رقم با توجه به اینکه رقم خوبی است اما در مقابل توان جوانان دماوند ناچیز است. رییس‌جمهوری در پایان خاطرنشان کرد‌: دولت در جلسه استانی خود سهم استان را بالا خواهد برد و استاندار هم باید سهم شهرستان دماوند را افزایش دهد.

در جمع مردم فیروزکوه

رییس‌جمهوری همچنین در جمع مردم فیروزکوه گفت: مشکل امروز بشریت این است که برخی از قدرت‌ها از ایمان به خدا و مسیر انبیاء روگردان شده و به هوا و هوس خودشان متکی هستند و می‌خواهند جهان را از این طریق اداره کنند.

دکتر محمود احمدی‌نژاد در جمع مردم فیروزکوه ویژگی‌های مهم این شهرستان را فرهنگ ، ادب و ایمان خواند و گفت: به لحاظ علمی‌و فرهنگی مردم شهرستان فیروزکوه در سطح بسیار بالا و در خدمت پیشرفت ملت ایران بوده و خواهد بود.

وی ماه رمضان را ماه ضیافت الهی خواند و افزود‌: در این ماه انسان خود را در معرض بارش خوبی‌ها و رحمت‌های الهی قرار می‌دهد . رمضان ماه میهمانی حکمت ، رحمت، عشق و مهرورزی است.

رییس‌جمهوری با بیان اینکه عده‌ای هستند که محبت خدا را قدر نمی‌شناسند و رضایت مخلوق را بر رضایت خالق مقدم می‌دانند گفت‌: ملت ما اهل تقوا و پرهیزگاری است و در مسیر رضایت الهی قدم برمی‌دارد و اگر دل‌های ایمانی ملت ما نبود چگونه می‌توانستیم گردنه‌های سخت انقلاب و صحنه ای آزمایش بسیار سنگین را با سربلندی پشت سر بگذاریم و در مقابل قدرت‌های پوشالی عالم بایستیم و پرچم عزت ملت ایران را به اهتزاز درآوریم.

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود دوری برخی از قدرت‌ها از ایمان به خدا و تقوای الهی را مشکل امروز بشریت خواند و خاطرنشان کرد‌: مشکل امروز بشریت این است که برخی از قدرت‌ها از ایمان به خدا و مسیر انبیاء روگردان شده و به هوا و هوس خودشان متکی هستند و می‌خواهند جهان را از این طریق اداره کنند.

وی با تاکید بر اینکه مشکل امروز دنیا مدیریت بی‌ایمانی، آلوده و بی‌تقوا است گفت‌: عده‌ای قلدر، زورگو و خودپرست بر منابع و ذخایر عالم حاکم هستند و زرادخانه‌های تسلیحاتی و قوای نظامی‌را در اختیار گرفته اند و می‌خواهند همه معادلات عالم را با زور و قلدری حل کنند.

احمدی‌نژاد تصریح کرد‌: به ادبیات و نحوه سخن گفتن آنها بنگرید. به محض اینکه یک ملت در مقابل زورگویی آنان می‌ایستد تهدید می‌کنند و اگر از تهدید نظامی‌عاجز باشند تحریم اقتصادی می‌کنند و متاسفانه بخش عمده ای از جهان امروز گرفتار این قدرت‌های فاسد و زورگو است.

وی افزود‌: امروز حاصل چپاول این قدرت‌ها را در آفریقا ، آمریکای جنوبی و آسیا می‌بینیم. آنها هر روز مردم فلسطین را می‌کشند و به اسارت می‌برند و وقتی یک جوان فلسطینی فریاد می‌زند او را تروریست معرفی می‌کنند و در عوض به جنایتکاران صهیونیستی مدال شجاعت می‌دهند.

رییس‌جمهوری با اشاره به تهاجم نظامی‌ به عراق گفت‌: آنها با لشکرکشی گفتند می‌خواهند مردم عراق را از دست صدامی ‌که خودشان برپا کرده بودند آزاد کنند و ملت‌های منطقه از این امر خوشحال شدند که این قدرت‌ها عاقل شده اند، اما دیدیم پس از سقوط صدام آنها با ازدیاد نیرو اعلام می‌کنند ما می‌خواهیم اینجا بمانیم، زیرا به نفت عراق احتیاج داریم.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه تنها راه نجات این قدرت‌ها بازگشت به توحید و عدالت است خاطرنشان کرد‌: امروز ملت ایران پرچمدار توحید و عدالت و به لطف خدا شکست‌ناپذیر است.

وی افزود‌: عده‌ای فکر می‌کنند که می‌توانند با طراحی‌ها و فتنه انگیزی‌ها حقوق ملت ایران را پایمال کنند، ولی آنها اشتباه می‌کنند زیرا این ملت بیدار و ایستاده است و با قدرت از همه حقوق خود دفاع خواهد کرد.

رییس‌جمهوری با اشاره به بحث هسته‌ای گفت‌: ملت ایران با اتکا به جوانان و ایمان خود در بحث هسته‌ای ایستاده است. این ملت اهل تجاوز نیست اما تحمیل به خود را نخواهد پذیرفت.

احمدی‌نژاد افزود‌: ما اهل مناظره، صلح و تفاهم در چارچوب قانون ، مقررات و عدالت هستیم و می‌بینیم برخی از کشورهای اروپایی برای مذاکره آمده‌اند امیدواریم که آنها قدر این فرصت را که ملت ایران در اختیار آنان برای اصلاح رفتار ۲۷ ساله خود و برگشت از مسیر غلط گذاشته، بدانند زیرا این نشانه بزرگواری ملت ایران است.

وی با بیان اینکه البته ما از بازگشت برخی از قدرت‌ها به مسیر درست مایوس هستیم گفت‌: آنها که عراق و فلسطین را به آتش می‌کشند بعید است که بازگشت به مسیر عدالت در ذهنشان باشد و آنها نمی‌توانند به عدالت فکر کنند.

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مسوولیت اصلی امروز ما ساختن ایران است گفت‌: ما باید دست به دست هم دهیم و ایرانی شایسته ملت ایران بسازیم . امروز همه ملت‌ها نگاهشان به سمت ملت ایران است.

رییس‌جمهوری افزایش بودجه عمرانی امسال شهرستان فیروزکوه نسبت به سال گذشته را ۷۰ درصد خواند و گفت‌: سهم جوانان فیروزکوه برای امر اشتغال از تسهیلات ارزان قیمت بانکی ۵۶ میلیارد تومان است.

احمدی‌نژاد در خاتمه از اختصاص بودجه برای تجهیز بیمارستان، اختصاص بودجه برای گاز رسانی به شهرستان فیروزکوه، اختصاص ۵میلیارد تومان تسهیلات برای بازسازی بافت فرسوده شهری، ایجاد مرکز دانشگاهی، رفع ممنوعیت حفر چاه برای آب‌های کشاورزی و ساخت دو سالن ورزشی مخصوص دختران و پسران در شهرستان فیروزکوه خبر داد.

حضور در ساوجبلاغ

رییس‌جمهوری عصر چهارشنبه نیز با حضور در جمع مردم ساوجبلاغ با تاکید بر اینکه ملت ایران اهل منطق و گفت‌وگو است، تصریح کرد، اگر کسانی فکر می‌کنند که می‌توانند از مذاکره به عنوان یک اهرم فشار استفاده کنند ، سخت در اشتباه هستند.

محمود احمدی‌نژاد افزود: دشمنان ملت ایران فکر می‌کنند کاری که با زور و فشار نتوانسته‌اند انجام دهند با مذاکره می‌توانند، اما بدانند ملت ایران فریب نخواهد خورد.

وی گفت: ملت ایران پله پله به سمت توسعه و پیشرفت پیش می‌رود و پیروزی نهایی نزدیک است.

رییس‌جمهوری با اشاره به اینکه دشمنان از وحدت و همدلی ملت ما آسیب دیده‌اند، خاطرنشان کرد: دشمنان با ترفندهای تبلیغی و مطرح کردن مسائل فرعی و انحرافی به دنبال ایجاد تفرقه ، دو دستگی و ضربه زدن به ملت و در نتیجه از هم پاشیدن صفوف متحد ملت هستند، اما به آنها می‌گوییم که شما در اینجا هم اشتباه می‌کنید و در این عرصه هم تیر شما به سنگ خواهد خورد.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه دشمنان با اقتدار ملت ایران مخالف هستند و این مخالفت از بدو پیروزی انقلاب شروع شده است، گفت: ملت ایران به رغم میل آنها و به لطف جوانان پرتلاش و مومن خود و یاری خداوند همه موانع را برطرف کرده و قله‌های پیشرفت را فتح خواهد کرد.

رییس‌جمهوری ادامه داد: دشمنان به بهانه جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای حتی حاضر نیستند دستگاه پرس ساخت سیلندرهای گاز خودرو را به ما بدهند.

وی خطاب به دشمنان ملت ایران گفت: اما شما بدانید ملت ایران که می‌تواند در تحریم شما موشک بسازد، این پرس را هم خواهد ساخت و سیلندر گاز خودروهایش را تامین خواهد کرد. رییس‌جمهوری با تاکید بر اینکه ملت ایران صلح جو، اهل گفت‌وگو و مذاکره است، خطاب به بدخواهان ملت اضافه کرد: اگر تصور می‌کنید، ملت ایران در مسیر بهره‌‌مندی کامل از انرژی هسته‌ای است و به‌خاطر رفتار و تهدیدات شما لحظه‌ای متوقف خواهد شد، اشتباه می‌کنید.

احمدی‌نژاد افزود: ملت ایران مقتدر است و ذره‌ای زیر بار زور و تهدید نخواهد رفت و مسیری را که انتخاب کرده تا آخر خواهد پیمود و

عقب نشینی نخواهد کرد.

رییس‌جمهوری در بخش دیگری از سخنانش بر تلاش و کوشش همه ملت برای ساختن کشور تاکید کرد و گفت: ما امروز ماموریت داریم که ایران را بسازیم و ساختن کشور نیازمند کار و تلاش و اجرای عدالت است.

وی با تاکید بر اینکه اجرای عدالت سخت‌ترین مرحله تحقق عدالت در کشور است، گفت: ملت به دولت رای داده که دست‌های فاسد را از اموال عمومی قطع کند.

احمدی‌نژاد با ذکر این نکته که در اجرای عدالت با موانع زیادی روبه‌رو است، گفت: با کسانی مواجه هستیم که در سیستم اداری و اجرایی کشور حضور دارند، اما به‌دلیل اینکه منافع خود را در خطر می‌بینند در مقابل اجرای عدالت مانع ایجاد می‌کنند.

وی با انتقاد از سیاست‌های گذشته در توزیع امکانات، تسهیلات و منابع کشور ،افزود: متاسفانه بخش زیادی از امکانات و منابع مالی کشور در اختیار یک قشر خاص قرار گرفته و نام آن توزیع ثروت عنوان شده است .

احمدی‌نژاد با طرح این پرسش که اگر این فساد نیست، پس فساد چیست؟ گفت:

بروید ببینید که سیاست‌های شما چه بلایی بر سر ملت آورده است و ملت از این توزیع ثروت شما بیزار است .

رییس‌جمهوری همچنین با قدردانی از استقبال گرم مردم ساوجبلاغ از وی گفت: فهرست بلند مربوط به مشکلات و مسائل این در جلسه دولت مطرح خواهد شد.

احمدی‌نژاد تخصیص اعتبار برای تکمیل بیمارستان امام جعفرصادق(ع)، اختصاص یارانه برای حمل‌ونقل شهرستان، اختصاص پنج میلیون دلار برای بازسازی بافت‌های فرسوده شهرستان و احداث دو سالن ورزشی، توسعه گردشگری و پروژه گازرسانی شهرستان را از جمله تصمیمات دولت برای این شهرستان عنوان کرد.

رییس‌جمهوری همچنین گفت: سهم ساوجبلاغ از تسهیلات ارزان قیمت برای ایجاد اشتغال و رفع بیکاری امسال ۶۷میلیارد تومان است.