جانشین فرمانده نیروی انتظامی از کاهش ۵‌‌درصدی بروز ناامنی در مرزهای شرقی کشور خبر داد و بر افزایش ارائه خدمات غیرحضوری و ضابطه‌زدایی تاکید کرد. سردار حسین ذوالفقاری در مراسم افتتاح نمایشگاه تخصصی سازمان وظیفه عمومی ناجا که در محل ستاد این سازمان برگزار شد، گفت: نیروی انتظامی ۱۳۴ ماموریت بر عهده دارد که در کنار کارهای انتظامی و امنیتی، بخش عمده‌ای از خدمات انتظامی را به مردم ارائه می‌دهد.

وی با اشاره به تحولات رخ داده در ارائه خدمات نیروی انتظامی به مردم طی چند سال گذشته، اظهار کرد: برای نمونه چند سال پیش شاهد صفوف طولانی مشمولان در مقابل درب سازمان نظام وظیفه عمومی و صرف وقت، هزینه و ایجاد استرس و نگرانی در میان آنها بودیم که خوشبختانه با اقدامات انجام شده، شمار مراجعات حضوری به این سازمان کاهش قابل توجهی داشته است.

سردار ذوالفقاری ادامه داد: در بحث شماره گذاری خودرو و صدور گذرنامه نیز شاهد ازدحام مردم بودیم، به طوری که این وضعیت در شورای تامین نیز مطرح شد، اما در این زمینه نیز تغییرات مثبت به وجود آمده را همگان اذعان دارند. وی با اشاره به این که هم اکنون دفاتر الکترونیکی پلیس به ۶۰۰ دفتر گسترش یافته است، تصریح کرد: با ایجاد این گونه دفاتر، خدمات بیشتری را در نزدیکی مشتریان ارائه می‌دهیم. جانشین فرماندهی ناجا یکی از مشکلات امروز مردم را روش‌ها، سیستم‌ها و ضوابطی دانست که در ارتباط با امور مردم در طول سالیان متمادی ایجاد شده و برای آنان مشکلاتی را به بار آورده است. وی افزود: هم اکنون در بحث صدور گذرنامه و گواهینامه نیز درصددیم به صورت گسترده، خدمات را در دفاتر سطح کشور انجام دهیم. سردار ذوالفقاری خاطرنشان کرد: در بسیاری از موارد، مردم برای خواسته‌هایشان مجبور به مراجعه به ۴ تا ۵ سازمان و نهاد هستند و این در حالی است که امروز نیروی انتظامی به دنبال آن است تا ابتدا در درون و بعد برون سازمان، فرآیند انجام کارها را تا آنجا که ممکن است کوتاه کند.

وی نوع ارائه کار توسط سازمان‌ها را نیز موثر دانست و گفت: خدماتی که ما به مردم ارائه می‌دهیم در درجه اول باید غیر حضوری باشد و از سوی دیگر نیز ضابطه‌زدایی صورت گیرد.

جانشین فرمانده ناجا در ادامه به حذف سازمان‌های غیرضروری در مراحل ارائه خدمات به مردم تاکید کرد و افزود: در تلاشیم خدمات بهتر و با سرعت بیشتر به مردم ارائه دهیم و به همین منظور با سخت‌گیری‌هایی که در ناجا صورت گرفت، نه تنها در جرایم خشن و شرارت‌ها افزایش نداشتیم بلکه در مجموع نیز شاهد کاهش ۱۰‌‌درصدی این جرایم بودیم. وی همچنین با اعلام کاهش ۲۰‌‌درصدی

آدم ربایی در نیمه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، خاطرنشان کرد: همچنین طی این مدت در مرزهای شرقی کشور حدود ۵درصد با کاهش ناامنی مواجه شدیم و از سوی دیگر نیز در شمار جرایم گروگانگیری، شرارت و نا امنی، شاخص‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته بهبود یافته است. سردار ذوالفقاری همچنین از ایجاد حدود ۲۰۰کیلومتر کانال و خاکریز و دیوارکشی حدود ۱۰کیلومتر در مرزها تا صبح روز چهارشنبه خبر داد.