کشف محموله 24میلیون تومانی آمپول‌های مخدر

قاچاقچیان آمپول‌های مخدر به دنبال بازاریابی برای فروش ۸‌هزار نورجیزک در ناصر خسرو شناسایی و محموله آنها کشف و توقیف شد. سرهنگ خانمحمدی، رییس کلانتری ۱۱۳ «بازار»، با اعلام دستگیری دو متهم پرونده آمپول‌های مخدر روانگردان در تشریح این پرونده، گفت: از دو هفته پیش عوامل خبری، گزارش هایی را مبنی بر بازاریابی در ناصر خسرو جهت فروش آمپول‌های نورجیزک در اختیار ماموران کلانتری قرار دادند، به طوری که برای پلیس مسجل شد قاچاقچیان دارو، با تصور اینکه نیروی انتظامی پس از انجام چندین عملیات پاکسازی نسبت به ناصر خسرو و بازار سیاه و قاچاق دارو در این مکان بی‌تفاوت خواهد بود، اقدام به انجام مذاکراتی برای فروش آمپول‌های مخدر کرده بودند.

وی افزود: بررسی‌های پلیسی حاکی از آن بود که متهمان با قصد فروش عمده در اطراف بازار ناصر خسرو فعال شده‌اند، از این رو ماموران در پوشش خریدار وارد عمل شده و جهت شناسایی حجم این محموله پیشنهاد خرید یک‌هزار آمپول را به قاچاقچیان داده و با پاسخ مثبت آنها جهت انجام معامله مواجه شدند. در ادامه رسیدگی به این پرونده، پلیس موفق به شناسایی یکی از فروشندگان به هویت «سجاد» شد و طی تماس‌های غیر حضوری، ماموران با انجام تعقیب و مراقبت از متهم توانستند، محل سکونت وی رادر خیابان نواب صفوی شناسایی کنند.

در ادامه تحقیقات نامحسوس انجام شده، با توجه به رفت و آمدهای مشکوک در این منزل، عوامل کلانتری ۱۱۳ با دریافت مجوز قضایی عصر روز ۱۱ مهر ماه، وارد این منزل شده و تعداد ۸‌هزار آمپول مخدر نورجیزک را کشف و توقیف کردند و به همراه آن دو متهم به هویت «آرمین» ۲۲ ساله معروف به «سجاد» و «احمد» ۳۳ ساله را دستگیر کردند.

بنابر این گزارش پلیس در تحقیقات اولیه از متهمان، با ادعاهای «احمد» مبنی بر اینکه تنها سرایدار منزل بوده و آمپول‌ها را در آن محل کشف کرده است، مواجه شد و این در حالی است که «آرمین» نیز با اظهار بی‌اطلاع از موضوع، گفته است از هیچ چیز خبر ندارد. به گفته سرهنگ خانمحمدی، آمپول‌های نورجیزک در دو مدل بسته‌بندی در پلمب زرد رنگ و آبی رنگ ارائه می‌شود که به ترتیب قیمت آنها برابر با دو‌هزار تا سه‌هزار تومان است و با توجه به اینکه محموله مکشوفه از نوع پلمب آبی رنگ بوده، ارزش ریالی آن بالغ ۲۴‌میلیون تومان است. رییس کلانتری بازار با هشدار به خانواده‌ها مبنی بر کنترل فرزندان جوانانشان، به ایسنا گفت: تنها راه شناسایی مصرف آمپول‌های نورجیزک توجه به علائم باقیمانده از محل تزریق‌های وریدی در ناحیه بازو است.

سرهنگ خانمحمدی با اشاره به اینکه بعضی سودجویان با ارائه پیشنهاد ترک اعتیاد، فرد معتاد به تریاک را به سوی مصرف نورجیزک سقوط می‌دهند، اظهار کرد: این در حالی‌است که مصرف تریاک به مراتب زیان آوری کمتری نسبت به تزریق نورجیزک دارد، از این رو خانواده‌هایی که قصد ترک افراد معتاد خانواده‌شان را دارند به شدت مراقب ترفندهای سودجویان باشند تا از چاله به چاه نیفتند. با از میان رفتن بازار سیاه ناصر خسرو، قاچاقچیان داروهای قاچاق و غیرمجاز، محل اصلی تبادلات خود را از دست داده‌اند و در حال حاضر تنها فعالیت‌های تجاری خرده فروشان به محل‌هایی همچون خیابان فیاض بخش و عودلاجان کشانده شده است.