مردی به بهانه سرمایه‌گذاری در پروژه ساختمانی اقدام به کلاهبرداری ۶۱۱میلیون تومانی از دوستش کرد. ساعت ۱۰ و ۳۰صبح روز هشتم مهر ماه، مردی به پلیس آگاهی تبریز مراجعه کرده و با اعلام این که مورد کلاهبرداری ۶۱۱میلیون تومانی از سوی فردی به هویت «رحیم» قرار گرفته است، از ماموران خواست هر چه سریع‌تر نسبت برای پیگیری این موضوع وارد عمل شوند.

بدین ترتیب با توجه به اهمیت این پرونده موضوع بلافاصله در دست رسیدگی کارآگاهان اداره مبارزه با کلاهبرداری پلیس آگاهی تبریز قرار گرفت.

در ادامه تحقیقات، مالباخته به پلیس گفت: با متهم از پیش آشنایی داشته و با هم دوست صمیمی بودیم تا این که طی ماه اخیر با پیشنهاد «رحیم» مبنی بر سرمایه‌گذاری در پروژه عمرانی شهرک سازی در تبریز روبه‌رو شدم.

وی ادامه داد: در این حال با توجه به اظهارات «رحیم» مبنی بر این که دو شرکت عمرانی اسپانیایی و فرانسوی در حال فعالیت در این پروژه هستند، به سرمایه‌گذاری در این شهرک ترغیب شده و با وعده‌های وی، مبلغ ۶۱۱میلیون و ۳۰۰هزار تومان وجه در قالب چندین فقره چک را به «رحیم» پرداخت کردم. شاکی در ادامه اظهاراتش به پلیس، گفت: به دنبال پرداخت این وجوه در ادامه پیگیری‌های صورت گرفته مبنی بر وضعیت پروژه به صحبت‌های «رحیم» مشکوک شده و تصمیم گرفتم، شخصا وارد عمل شده و مسوولان شرکت‌های خارجی را ملاقات کنم، اما با جست‌وجوهای زیاد و مداوم، پی بردم که هیچ شرکتی در کار نیست و در تمام این مدت «رحیم» با وعده‌های دروغین، مرا فریب داده است.

بدین ترتیب ماموران در ادامه بررسی‌های پلیسی در این باره موفق شدند، طی همان روز متهم به هویت «رحیم» را دستگیر کنند. وی در جریان تحقیقات به عمل آمده به ارتکاب کلاهبرداری ۶میلیارد و ۱۱۳میلیون ریالی اعتراف کرد.

بنابر این گزارش با ارجاع پرونده به مراجع قضایی، متهم با صدور قرار یک میلیارد و ۲۰۰میلیون تومانی روانه زندان شد.