سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بخشنامه بودجه سال ۸۶ را به دولت ارائه کرد. به گزارش خبرگزاری فارس، بخشنامه بودجه سال ۸۶ با محوریت سند چشم‌انداز ۲۰ساله کشور، برنامه چهارم توسعه و سیاست‌های عدالت‌محور دولت محمود احمدی‌نژاد تنظیم و به هیات دولت ارسال شده است.

براساس این گزارش بخشنامه بودجه سال ۸۶ تفاوت چندانی با بخشنامه سال ۸۵ که با ۹راهبرد اساسی یعنی «توسعه امنیت انسانی و عدالت»، «بسترسازی برای رشد اقتصادی»،«نوسازی دولت و ارتقای اثربخشی حاکمیت»، «حفظ محیط زیست»، «توسعه مبتنی بر دانایی»، «توسعه فرهنگی»، «ارتقای سلامت و بهبود کیفیت و زندگی»، «امنیت ملی و توسعه امور اقتصادی» و «توسعه اشتغال» توسط رییس‌جمهوری ابلاغ شد، ندارد. براساس این گزارش توجه به تداوم عملیاتی کردن بودجه و تخصیص بودجه براساس قیمت تمام شده خدمات دستگاه‌ها و بهره‌وری نیروی انسانی، عوامل تولید و سرمایه از جمله دیگر مسائلی است که در بخشنامه بودجه از محوریت برخوردار است.

این گزارش اضافه می‌کند بخشنامه بودجه طی هفته‌های آینده در دولت بررسی شده و پس از امضای آن توسط رییس‌جمهور به دستگاه‌ها ابلاغ خواهد شد.

متمم بودجه ۸۵ هفته آینده به دولت ارائه می‌شود

از سوی دیگر به گفته سید محمد قاسم حسینی، معاون امور مجلس و استان‌های سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، این سازمان هفته آینده، لایحه پیشنهادی متمم بودجه سال‌جاری را تقدیم هیات دولت خواهد کرد.

وی در گفت‌وگو با ایرنا از ذکر رقم دقیق متمم بودجه سال ۸۵ خودداری کرد و گفت: سازمان مدیریت متمم پیشنهادی را در سه نسخه حاوی سه رقم متفاوت به دولت ارائه می‌دهد و در نهایت، این دولت است که باید تصمیم بگیرد.

وی مبنای تدوین متمم بودجه ۸۵را سند چشم‌انداز ۲۰ساله، برنامه چهارم توسعه و سیاست‌های دولت نهم عنوان کرد.

خبرگزاری فارس هم گزارش داد که متمم بودجه در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تقریبا نهایی شده اما درباره ارقام درخواست دولت در لایحه متمم هنوز جمع‌بندی صورت نگرفته است.براساس این گزارش فرهاد رهبر طی دستورالعملی خواستار جمع‌آوری لیست پژوهش‌هایی شده است که قدرت جذب اعتبارات بیشتری را نسبت به ارقام مصوب در قانون بودجه دارند تا نسبت به تسریع در اتمام عملیات اجرایی این پروژه‌ها اقدام شود.