تعقیب بین‌المللی قاچاقچی انسان به خاطر قتل پلیس پاکستانی

گروه حوادث- عملیات پلیسی برای دستگیری یکی قاچاقچی بین‌المللی انسان آغاز شده است.

این متهم که با درخواست پلیس اطلاعات پاکستان تحت تعقیب قرار گرفته است، یک افسر ارشد پلیس مرزبانی این کشور را به قتل رسانده است. بنا به این گزارش، مدتی قبل مقامات پلیس اینترپل پاکستان با ارسال نمابری برای پلیس بین‌الملل تهران خواستار دستگیری یک تبعه کشور خود که در کرج پنهان شده است، شدند.

در این درخواست برون‌مرزی کارآگاهان پلیس پاکستان ادعا کرده بودند، مردی به نام «عبدالحق تب» معروف به «حق تب» که در سطح بین‌المللی به کار قاچاق انسان مشغول است، وقتی از سوی پلیس اطلاعات تحت تعقیب قرار گرفته بود یکی از افسران مرزی FIA را به قتل رسانده و پا به فرار گذاشته است.

براساس درخواست پلیس پاکستان، کارآگاهان این کشور در جریان تجسس‌های خود پی بردند که متهم مورد نظر پس از خروج پنهانی از مرزهای ایران-پاکستان، خود را به شهرستان کرج رسانده و در آنجا پنهان شده است.

به دنبال دریافت این نمابر از سوی پلیس اینترپل تهران، مراتب به بازپرس حسینی از شعبه هفتم دادسرای جنایی تهران اطلاع دادند.

به دستور بازپرس جنایی تهران، ماموران پلیس با تحت نظر قرار دادن منطقه اعلام‌شده از سوی اینترپل پاکستان، متوجه رفت و آمدهای مشکوکی به یک خانه شدند. پس از محاصره این خانه وقتی پلیس به بازرسی آنجا پرداخت ۷ مرد جوان را بازداشت کرد.

سردسته این گروه مردی به نام دکتر نواز است که عملیات انتقال متقاضیان سفرهای پنهانی و غیرقانونی پاکستانی‌ها در ایران را بر عهده دارد.

وی پس از انتقال به دادسرای جنایی تهران در جریان بازجویی‌های انجام گرفته گفت: ما به هر یک از افراد متقاضی مقداری لوازم ورزشی و پزشکی می‌دهیم و آنان با بهانه اینکه در کار خرید و فروش این وسایل هستند به ایران می‌آیند.

در حالی که پلیس پاکستان هنوز مشخصات دقیقی از عامل فراری قتل افسر ارشد مرزبانی خود را در اختیار پلیس تهران قرار نداده است، به دستور بازپرس حسینی، بازجویی‌های تخصصی از متهمان بازداشت شده برای شناسایی «حق تب» ادامه دارد.

همچنین پرونده این متهمان درباره قاچاق انسان به دادسرای فرودگاه فرستاده شد.