«نسل جادویی» آخرین ساخته‌ سینمایی ایرج کریمی که هم‌اکنون در استودیو آخرین مراحل تدوین‌اش را سپری می‌کند، به گفته خودش در کنار تم اصلی فیلم، مستندی درباره هدیه‌تهرانی به عنوان یک سوپراستار است. ایرج کریمی درباره نسل جادویی می‌گوید: شیوه کاری من از فیلم‌های گذشته تا «نسل جادویی» به گونه‌ای بوده است که سناریو را در طول کار تغییر می‌دادم علت آن نیز بر می‌گردد به اینکه من خیلی به بازیگرها فکر می‌کنم و برای من شخصیت آنها مهم است. بنابراین نقش را به بازیگر نزدیک می‌کنم نه بر خلاف شیوه متعارف که می‌کوشند تا بازیگر را به قالب نقش در بیاورند.

کریمی توضیح داد: ایشان از جمله بازیگرانی هستند که وقتی مقابل دوربین قرار می‌گیرند کاملا آن طور که خودشان می‌خواهند به ایفای نقش می‌پردازند که به نظر من این از ویژگی‌های یک سوپراستار است که فکر می‌کند تعیین کننده سرنوشت یک فیلم خود اوست و من با دیپلماسی به آن تن دادم، چون از یکجای کار به بعد فکر کردم. اصلا «نسل جادویی» در کنار تم اصلی‌اش می‌تواند نوعی مستند درباره یک سوپراستار باشد. برای نمونه بسیاری از دیالوگ‌های خانم تهرانی را من گذاشتم که ایشان به قالب خودشان در بیاورند تا به هدف مورد نظرم نزدیک شوم. اما در اواخر کار دیگر نه تنها خانم تهرانی بلکه سایر اعضای گروه هم حتی تا این لحظه گفت‌وگو نمی‌دانند فیلم در سکانس‌های پایانی به کجا می‌رود و به چه نتیجه‌ای دارد می‌رسد. من عمدا این را نهفته نگهداشتم تا نتیجه دلخواهم را بگیرم، در حدی که ایشان در سکانس‌های پایانی اصلا جلوی دوربین بازی نمی‌کرد و شاید همراه با سایر اعضای گروه متعجب هم شده باشد که چرا من هیچ واکنشی نسبت به این موضوع نداشتم در هر حال نتیجه‌اش را ایشان و گروه همراه با تماشاگر فیلم خواهند دید. بنابراین «نسل جادویی» یکی از تم‌های فرعی‌اش مستندی در مورد هدیه تهرانی با ویژگی‌های یک سوپراستار است.

«نسل جادویی» از جوانان امروز می گوید، از استعدادها، خلاقیت‌ها و زمینه‌های زندگی، عشق، جسارت و شادابی، «نسل جادویی» حدیث جوانانی است که آینده را می‌سازند.