دو شرکت «یاهو» و «اچ‌پی» در زمینه جست‌وجوی اینترنت متحد شدند

شرکت‌های «یاهو» و «اچ‌پی» (هیولت‌پکارد) از این پس در زمینه جست‌وجوی اینترنتی با یکدیگر همکاری خواهند کرد.

به گــزارش خبــرگزاری آسوشیتدپرس، برپایه توافق جدید میان این دو شرکت، از این پس تمامی رایانه‌های شخصی و لپ‌تاپ‌های تولیدی شرکت «اچ‌پی» در پیش تنظیماتشان از موتور جست‌وجوی «یاهو» به عنوان موتور جست‌وجوی اصلی خود استفاده خواهند کرد. موتور جست‌وجوی «یاهو» اکنون پس از «گوگل» پرکاربرترین موتور جست‌وجوی اینترنت است و «اچ‌پی» نیز پس از «دل»، دومین تولیدکننده بزرگ رایانه در جهان محسوب می‌شود.

بر پایه توافق جدید، از این پس تمامی رایانه‌های ساخت «اچ‌پی» به مرورگر جدید «اینترنت اکسپلورر ۷» مجهز خواهند بود و این مرورگر دارای نوارابزاری خواهد بود که در آن از «یاهو» به عنوان موتور جست‌وجوی اصلی رایانه، استفاده خواهد شد.

شرکت «یاهو» امیدوار است بتواند با ترغیب میلیون‌ها کاربر رایانه‌های «اچ‌پی» به استفاده از موتور جست‌وجوی خود، ترافیک اینترنتی بیشتری را روانه این موتور جست‌وجو کند و بدین‌ترتیب درآمد ناشی از جلب آگهی‌های اینترنتی را برای خود افزایش دهد.

نکته جالب این است که پیش از این شرکت «گوگل» نیز در قراردادی کاملا مشابه، شرکت «دل» را ملزم به نصب نوارابزار موتور جست‌وجوی خود در رایانه‌های ساخت این شرکت کرده بود.

دو شرکت «یاهو» و «گوگل» رقابت فشرده‌ای را در زمینه جلب کاربران بیشتر به سوی موتورهای جست‌وجوی خود در پیش گرفته‌اند.

آمار منتشر شده در ماه اوت توسط شرکت تحقیقات اینترنتی «کام‌اسکور مدیامتریکس» نشان داده بود «گوگل» با دراختیار داشتن ۴۴درصد از سهم بازار موتورهای جست‌وجو، پرکاربرترین موتور جست‌وجوی اینترنت است و «یاهو» و «مایکروسافت» به ترتیب با ۲۹ و ۵/۱۲درصد، دومین و سومین جست‌وجوگرهای پرکاربر اینترنت را در اختیار دارند.