گروه کامپیوتر- روابط‌عمومی شرکت مخابرات ایران اعلام کرد: با هدف حمایت از تولیدکنندگان داخلی تجهیزات مخابراتی و براساس بند ۲ ماده ۶ اساسنامه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی وزارت ICT، بین سازمان به عنوان متولی صدور گواهی تایید نمونه در نظر دارد با همکاری موسسات تحقیقاتی و استانداردهای داخلی، بین‌المللی و اپراتورهای مخابراتی نسبت به صدور گواهی فوق اقدام کند. برهمین اساس تولیدکنندگان باید در نظر داشته باشند که از این پس تجهیزات مخابراتی قبل از ورود به شبکه مخابراتی ملزم به دریافت تایید نمونه هستند، لذا متقاضیان نیز تا پیش از ۳۰ مهرماه سال ۸۵ تقاضای خود را به سازمان مذکور اعلام کنند.

هر یک از تجهیزاتی که دارای هرگونه تاییدیه از مراجع معتبر داخلی و بین‌المللی باشند توسط این سازمان مورد توجه و بررسی قرار خواهد گرفت. همچنین حفظ کیفیت محصول در تولید انبوه، خدمات پس از فروش و رعایت استانداردهای مرتبط با کیفیت از الزامات استمرار گواهی تایید نمونه خواهد بود.

در همین راستا، شورای راهبری، ساماندهی و پیاده‌سازی سیاست‌های حمایت از تولیدات داخل، فهرست تولیدات دارای تایید نمونه را به استان‌ها ابلاغ تا از خرید کالاهای خارجی مشابه خودداری کنند.