هزینه تمام‌شده هر SMS برای مخابرات70 تا 100ریال است

رییس مرکز پیام کوتاه امام‌خمینی(ره) شرکت ارتباطات سیار، هزینه تمام شده هر SMS برای مخابرات را ۷۰ تا ۱۰۰ریال اعلام و اضافه کرد که سازمان تنظیم مقررات تعرفه SMS را بررسی می‌کند. رستمی، در گفت‌وگو با خبرگزاری ارتباطات و فناوری اطلاعات نرخ تمام شده هر پیام کوتاه (SMS) ارسالی برای مشترکان تلفن‌همراه در شرایط کنونی را معادل ۳۰درصد هر پالس مکالمه عنوان کرد.

رستمی، گفت: با توجه به پارامترهایی نظیر میزان اشغال مدار، هزینه نگهداری پیام‌های کوتاه و همچنین دیگر مسائل فنی، پرداخت هزینه هر پیام کوتاه برای مشترکان به مبلغ ۱۰۰ریال منصفانه است.

رییس مرکز پیام کوتاه امام‌خمینی(ره) شرکت ارتباطات سیار، گفت: نرخ پرداختی بابت SMS پیش از این، از طریق صاحبان مجمع متشکل از وزیران ارتباطات و فناوری اطلاعات، اقتصاد و امور دارایی و همچنین رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و اداره تعرفه‌های هیات‌مدیره مخابرات تعیین و نهایی شده است. با این حال، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با استعلام این موضوع، در صدد است تا قیمت نهایی هر پیام کوتاه را کاهش دهد.

رستمی در پایان گفت: با کاهش نرخ نهایی SMS برای مشترکان، به طور قطع حجم پیام‌های کوتاه ارسالی شهروندان نیز افزایش خواهد یافت و امکان ایجاد ارتباط میان مشترکان تلفن‌همراه، با سهولت بیشتر فراهم خواهد شد.