لغو قرارداد GCها مشکلات تلفن‌همراه را حل نمی‌کند

این‌‏که GC‌ها فعالیت خود را ادامه ندهند و قراردادشان لغو شود، به نفع کسی نیست. هوشنگ کشوری، عضو کنسرسیوم بهین ارتباط به عنوان یکی از پیمانکاران عمومی شرکت ارتباطات سیار، در گفت‌وگو با «ایلنا»، با بیان این که تا پایان مهرماه ۵۰‌درصد تعهد خود را اجرایی خواهیم کرد، اظهار داشت: در حال حاضر عملکرد GCها خوب پیش می رود و پیمانکاران در حال رسیدن به میزان تعهد خود هستند.

وی، با اشاره به نحوه قرارداد GCها و شرکت ارتباطات سیار، گفت: بزرگ‌ترین مشکل پیمانکاران معقول نبودن خود قرارداد و زمان آن بود.

کشوری، یادآور شد: اکثر قراردادهای دو طرفه در کشور ما بلافاصله و در موعد مقرر به اجرا در نمی‌‏آید، چرا که مشکلات زیادی پیش روی قراردادها وجود دارد.

عضو کنسرسیوم بهین ارتباط، افزود: در کار فنی، تعویق‌‏های بسیاری به وجود می‌‏آید که قابل پیش‌بینی نیست.

وی، با بیان این که در حال حاضر کار عملیاتی شده است و GCها تمام تلاش خود را انجام داده‌‏اند، خاطرنشان کرد: طی هفته جاری قرار است به وضعیتGCها رسیدگی شده و تصمیم نهایی گرفته شود، اما لغو قرارداد به نفع کسی نیست، چرا که با تفکر پرداخت خسارت کار پیش نمی رود.

وی، افزود: GCها عزم خود را جزم کرده‌‏اند که کار را تحویل دهند و تلاش‌‏شان در حال رسیدن به نتیجه است و چنانچه بخواهند مکانیزم‌های جبرانی برای تاخیر آنها در نظر بگیرند و یا قرارداد آنها را لغو کنند مشکلی را حل نخواهد کرد.

کشوری، گفت: در حال حاضر بهین ارتباط در سه استان کار خود را به پایان برده است و برای سایر استان‌‏ها نیز سعی می‌‏کند تا هرچه سریع‌‏تر به تعهدات خود جامه عمل بپوشاند.

در همین حال صمد مومن با... معاون حقوقی و امور مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص عملکرد GCها با توجه به پایان مهلت مقرر شده برای انجام تجهیزات آنها، گفت: حجم کار بالا و توان عملیاتی GCها پایین است. تعداد GCها برای این پروژه‌ بزرگ کم بود و GCها عده‌ای کارگزار در استان و شهرستان‌ها به کار گرفته‌اند که این کارگزاران هم تجربه‌های لازم را برای توسعه و تجهیز شبکه ندارند.

مومن با... با تاکید بر اینکه بازتاب عدم اجرای تعهد GCها به توسعه شبکه تلفن‌همراه کشور برمی‌گردد، یادآور شد: آنها مدعی انجام این کار بودند اما در عمل نتوانستند به آنچه که تعهد کرده بودند دست یابند.